آیریش تایمز: همه‌پرسی انگلیس و احمقانه‌ترین خطای سیاسی دیوید کامرون!

به باور تحلیلگران، در صورتی که مردم انگلیس به جدایی این کشور از اتحادیه اروپا رأی بدهند باید منتظر استعفای دیوید کامرون بود.

چرا رفراندوم انگلیس، احمقانه‌ترین اشتباه در میان نخست‌وزیران این کشور است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری آیریش تایمز؛ تصمیم‌گیری درباره برگزاری همه‌پرسی برای ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، احمقانه‌ترین خطای سیاسی نخست‌وزیر انگلیس در تاریخ یک قرن اخیر این کشور است؛ چرا که به مرور زمان مقامات و مردم انگلیس را به دوراهی تردید می‌کشاند.

پیش از این نیز تونی بلر –نخست‌وزیر سابق انگلیس- با اعلام حمایت از جنگ عراق، وجهه بین‌المللی انگلیس را تحت تأثیر قرار داد. آنتونی ایدن –نخست‌وزیر انگلیس در دهه 50 میلادی- در جریان حمله نظامی به کانال سوئز خدشه جبران‌ناپذیری به اعتبار جهانی انگلیس وارد کرد. نولین چمبرلین –نخست‌وزیر انگلیس در دهه 30 میلادی- نیز طی سازشی که با هیتلر در جنگ جهانی اول کرد بسیاری از مردم این کشور را به کام مرگ کشاند. این چهره‌ها ناموفق‌ترین نخست وزیران انگلیس در طول تاریخ این کشور بودند و تصمیمات آن‌ها پاسخ غیرقابل اجتنابی به بحران‌های بین‌المللی بود. این در حالی است که به نظر می‌رسد تصمیم دیوید کامرون درباره همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احمقانه‌ترین اشتباه نخست‌وزیر در تاریخ این کشور است. بحران اقتصادی در اروپا موضوعی است که با جدایی انگلیس از این اتحادیه سامان نمی‌یابد و چه‌بسا در برخی زمینه‌های شرایط را برای انگلیس بحرانی‌تر می‌کند. با این وجود، همه‌پرسی عمومی درباره یک موضوع سیاسی کمی دور از ذهن است.

در بخشی از این مطلب آمده است: استراتژی همه‌پرسی دیوید کامرون برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا از هر نظر به دور از دنیای سیاست است. این استراتژی در ابتدا حرکتی باشکوه و عمومی به نظر می‌رسد. ولی فرصتی مناسب برای نمایندگان مجلس حزب کامرون فراهم می‌کند تا نظر خود را درباره جدایی از اتحادیه اروپا بیان کنند. روندی که می‌تواند حزب استقلال پادشاهی انگلیس را در مقابل حزب محافظه‌کار این کشور قرار دهد.

در انتهای این مطلب آمده است: هر امکانی وجود دارد که طرح دیوید کامرون برای همه‌پرسی برکسیت به شکست بیانجامد. تحلیلگران بر این باورند در صورتی که مردم انگلیس رأی به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا دهند باید منتظر استعفای دیوید کامرون و شکست حزب وی در نجات انگلیس باشند و این احمقانه‌ترین خطری است که یک نخست‌وزیر انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
مردم انگلیس ، برای رهائی از شر دولت کامرون رای به خروج ار اتحادیه اروپا خواهند داد .
آخرین اخبار