نظر رأی‌دهندگان مسن‌ و جوان انگلیسی در خصوص "برکسیت" چیست؟

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد جوانان انگلیسی به باقی‌ماندن در اتحادیه اروپا، و مسن‌ترها به خروج این کشور از آن رأی خواهند داد.

نظر رأی‌دهندگان مسن‌ و جوان انگلیسی در خصوص
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسکای نیوز"، نهادهایی مانند صندوق بین‌المللی پول، موسسه مطالعات مالی، سازمان همکاری و توسعه، موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی انگلیس و نیز خزانه‌داری این کشور، همگی هشدار دادند در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – برکسیت -- به اقتصاد این کشور آسیب خواهد رسید.

با این حال مردم انگلیس در این‌باره نظرات متفاوتی دارند. انگلیسی‌های مسن‌تر بر این باورند که اتحادیه اروپا مسئول بیکاری در انگلیس است. آن‌ها باور دارند اتحادیه اروپا اقتصاد انگلیس را محدود کرده‌است. با این حال، قشر جوان انگلیس با این نظرات به شدت مخالف است.

52 درصد انگلیسی‌هایی که بیش از 55 سال سن دارند، باور دارند اتحادیه اروپا مسئول بیکاری در انگلیس است. این در حالی است که 74 درصد افراد بین سن 18-24 سال با این نظر مخالفت می‌کنند.

طرفداران باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا از افراد مسن‌تر به دلیل احتمال بیشتر رای دادن آن‌‌ها به جدایی از اتحادیه، به منظور تبلیغ برای رای دادن به خروج استفاده می‌کنند. 

دیوید کامرون – نخست‌وزیر انگلیس – از رای دهندگان خواسته‌است به فکر آینده فرزندانشان باشند. وی از جوانان نیز خواست تا با افراد مسن‌تر صحبت کرده وآن‌ها را برای رای دادن به باقی‌ماندن در اتحادیه متقاعد کنند. این یافته‌ها نشان می‌دهد تلاش‌های دیوید کامرون تاکنون با شکست مواجه شده‌است و محاسن باقی ماندن در اتحادیه اروپا افراد مسن‌تر را قانع نکرده‌است. همچنین این افراد تا زمانی که عقیده دارند خروج این کشور از اتحادیه به ضرر فرزندانشان خواهد بود، در نظر خود تغییری نخواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار