پژو سیتروئن بازگشت خود را به ایران اعلام کرد

شرکت پژو سیتروئن فرانسه با امضا سرمایه گذاری مشترک 400 میلیون یورویی با شریک قدیمی خود یعنی ایران خودرو در تهران، بازگشت خود را به ایران اعلام کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخستین خودروهای تولید شده در چارچوب این سرمایه گذاری مشترک قرار است ماه فوریه وارد بازار شود و هدف از آن تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو تا سال 2018 است.

ژان کریستوف کومارد Jean Christophe Quemard مسئول بازاریابی خاورمیانه و آفریقا در شرکت پژو سیتروئن گفت : امروز ، روز بازگشت پژو سیتروئن به ایران است. ما بسیار مفتخریم.

وی افزود: این شرکت به ایران متعهد است و ما از طریق این شرکت ایرانی نشان می دهیم که واقعا متعهد هستیم و آماده سرمایه گذاری در این کشور در آینده هستیم.

براساس این سرمایه گذاری مشترک 50-50 بین شرکت ایران خودرو و شرکت پژو سیتروئن قرار است سه مدل خودرو « پژو 208 » ، « پژو 2008 » و « پژو 301 » ساخته شود و قطعات مصرفی آن اغلب در ایران ساخته می شود.

کومارد در مراسمی با حضور هاشم یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران خودرو گفت طی پنج سال آینده حدود 400 میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد شد.

یکه زارع نیز گفت 30 درصد از این خودروهای تولید شده به خاورمیانه و فراتر از آن صادر خواهد شد.

پژو سیتروئن نخستین شرکت خودروساز غربی است که پس از لغو اکثر تحریم های اقتصادی علیه ایران در ماه ژانویه بازگشت خود را به این کشور اعلام می کند.این شرکت فرانسوی سال 2012 پس از اعمال شدیدترین تحریم ها علیه ایران مجبور شد از این کشور که دومین بازار بزرگ آن به شمار می رفت خارج شود.محافظه کاران ایران از دولت حسن روحانی رئیس جمهور این کشور برای ازسرگیری تجارت با پژو سیتروئن و دیگر شرکت های خارجی که خروج آنها در چارچوب تحریم ها ضربه ای به اقتصاد این کشور وارد کرد ، انتقاد کرده اند.

اما محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران که در مراسم امضا این سرمایه گذاری مشترک با پژو سیتروئن حضور داشت گفت: سرمایه گذاری های مشترک بیشتری در راه است. وی افزود : ما خوش بین هستیم. ما امیدواریم مراسم مشابهی را برای یکی از زیرمجموعه های ایران خودرو یعنی ایران خودرو دیزل با یک شرکت آلمانی برگزار کنیم.

نعمت زاده به نام این شرکت آلمانی اشاره نکرد اما ایران خودرو از زمان لغو تحریم ها درحال مذاکره با شرکت مرسدس بوده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۵
ی اشاره ای به قیمت تقریبی این خودروها میکردین بد نبود همون 70 الی 80 میلیون
آخرین اخبار