علی رغم رسوایی دیزلی، فولکس واگن بزرگ‌ترین تولید کننده خودرو جهان

فولکس واگن توانست علی رغم بحران دیزلی، در پنج ماه نخست امسال، عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده خودرو جهان را کسب کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز؛ با وجود رسوایی اخیر فولکس واگن در تولید محصولات دیزلی، این شرکت عنوان بزرگ ترین تولید کننده خودرو در 5 ماه ابتدایی امسال را به خود اختصاص داده است. فولکس واگن توانسته فاصله خود را با تویوتا در زمینه تولید خودرو افزایش دهد و احتمالا می تواند عنوان بزرگ ترین تولید کننده جهان را در سال جاری به خود اختصاص دهد.

تویوتا، که سال گذشته بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل در جهان بود، با انتشار آمار اخیر خود نشان داد که بیش از 100 هزار خودرو از رقیب اروپایی خود فاصله دارد. چند هفته پیش شرکت فولکس واگن اعلام کرد با اجرای برنامه ای جدید، در نظر دارد عنوان بزرگ ترین تولید کننده خودرو در جهان را تا سال 2018 به خود اختصاص دهد. به نظر می رسد این هدف دو سال زودتر از زمان مورد نظر قابل دستیابی باشد.

فولکس واگن توانسته از بازار رو به رشد اروپا و چین بهره مند شود؛ جایی که تویوتا ضعیف عمل کرده است. یوروی ارزان نیز می تواند هرچه بیشتر به افزایش صادرات این شرکت کمک کند.

سطح فروش محصولات فولکس واگن در آمریکا 6.2 درصد در 5 ماه ابتدایی کاهش یافت. با این حال به دلیل سهم 5 درصدی آمریکا از کل بازار این شرکت، کاهش فروش در این قاره اهمیت چندانی ندارد. بخشی از کاهش فروش محصولات این شرکت در آمریکا، به تقلب محصولات آن در تولید آلاینده مربوط می شود.

در همین حال تویوتا با نگرانی از آینده بازار جهانی خودرو، ساخت کارخانه های جدید را متوقف کرده است. این شرکت دو کارخانه کوچک تر در مکزیک و چین در دست ساخت دارد که تا قبل از پایان این دهه کار خود را آغاز نخواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار