اهواز؛

بهره‌برداری از 2 پروژه شهر جدید رامین و روستای مراونه

در قالب پروژه مهر و به‌منظور تکمیل فضاهای آموزشی شهرستان یک باب مدرسه 10 کلاسه با اعتبار اداره‌کل نوسازی مدارس در شهر جدید رامین احداث شده است که از اول مهر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر آموزش‌وپرورش باوی با بیان این‌که آموزش‌وپرورش باوی مناطق ویس، شیبان، شهر جدید رامین، ملاثانی و دهستان عنافجه را پوشش می دهد، اظهار کرد: ستاد پروژه مهر با کمیته‌های مختلف بازسازی و بهسازی فضاهای آموزشی در سطح شهرستان تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مجید موحدیان تصریح کرد: در قالب پروژه مهر و به‌منظور تکمیل فضاهای آموزشی شهرستان یک باب مدرسه 10 کلاسه با اعتبار اداره‌کل نوسازی مدارس در شهر جدید رامین احداث شده است که از اول مهر به بهره‌برداری می‌رسد؛ در حال حاضر هیچ خانواری در این منطقه سکونت ندارد اما از شهریورماه 200 خانوار جدید در این منطقه ساکن می‌شوند. این مدرسه در دو نوبت برای دانش‌آموزان پسر و دختر ساکنان این شهرک فعالیت خواهد کرد.

 مدیر آموزش‌وپرورش باوی همچنین از کلنگ‌زنی یک باب مدرسه 6 کلاسه دیگر برای سال تحصیلی 96- 95 در روستای مراونه 2 از توابع دهستان عنافجه خبر داد و گفت: این فضای آموزشی توسط شرکت توسعه نیشکر دهخدا احداث می‌شود و تا اول مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

موحدیان زیربنای این مدرسه را یک هزار و 500 مترمربع عنوان کرد و افزود: در این مدرسه تمام کلاس‌ها هوشمند می‌شوند تا معلمان بتوانند در آموزش 70 دانش‌آموز این مدرسه از ابزارها و رسانه‌های آموزشی جدید استفاده کنند.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شهرهای مختلف باوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 24 کلاس درس در مقطع ابتدایی، 29 کلاس در مقطع متوسطه اول و 6 کلاس نیز در مقطع متوسطه دوم در روستاها و مناطق مختلف شهرستان نیاز است که مشکلات بسیاری را برای دانش‌آموزان این مناطق ایجاد کرده است.
 
مدیر آموزش‌وپرورش باوی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 22 هزار دانش‌آموز در 188 فضای آموزشی شهرستان زیر نظر یک هزار و 256 معلم تحصیل می‌کنند، گفت: ستاد پروژه مهر شهرستان با توجه به استاندارد هر کلاس برای 37 دانش‌آموز تلاش دارد استحکام و بهسازی فضاهای آموزشی فرسوده را با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان در تابستان پیگیری کند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.