اهواز؛

کسب مجوز پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان رازی

مرکز آموزشی و درمانی رازی اهواز موفق به كسب مجوز پذیرش بیماران و کسب رتبه درجه یک اعتبار بخشی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سليمان كمايى از دریافت مجوز پذیرش بیماران بین المللی در مرکز آموزشی و درمانی رازی اهواز خبر داد و گفت: با ارتقاء وضعیت هتلینگ و رضایتمندی مردم از عملکرد کارکنان و نیروهای متخصص بیمارستان رازی، توانستیم مجوز پذیرش بیماران خارجی را از وزارت بهداشت کسب نمائیم.

مدیر بیمارستان رازی اهواز با اشاره به حضور گسترده بیماران کشورهای همسایه از جمله عراق در این بیمارستان بیان داشت: ما در گذشته نیز بیمارانی از کشور عراق داشته ایم ولی با توجه به اقدامات زیربنایی صورت گرفته در این بیمارستان توانستیم این مراجعات را نظام مند کنیم.

کمایی افزود: با توجه به ابلاغ دستور العمل سلامت در خصوص توسعه خدمت رسانی تشخیصی و درمانی به بیماران بین المللی و با توجه به همجوار بودن استان خوزستان با کشور عراق، با اجرای استانداردهای بین المللی هتلینگ و اجرای صحیح تمام مراحل پذیرش، تشخیص، بستری، درمان و ترخیص بیماران، رضایتمندی بسیار بالایی در بین بیماران بین الملل و بیماران داخلی ایجاد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا اقدام به راه اندازی واحد پذیرش بیماران بین الملل در بیمارستان رازی نمودیم که این اقدام موجب حذف واسطه های غیر قانونی و بدون مجوز و پذیرش بیمار به صورت مستقیم از طریق واحد بین الملل بیمارستان شده است.

مدیر بیمارستان رازی اهواز ادامه داد: پس از اجرای صحیح دستور العمل و فرآیندهای پذیرش بیماران بین المللی توسط بیمارستان و پس از ارزیابی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان رازی اهواز حائز شرایط پذیرش بیماران بین المللی تشخیص داده شد و مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دریافت نمود.

کمایی همچنین از کسب رتبه درجه یک اعتبار بخشی توسط بیمارستان رازی اهواز خبر داد و گفت: اعتبار بخشی، فرآیند خود ارزیابی و ارزیابی خارجی است که سازمان های بهداشتی و درمانی جهت ارزیابی سطح عملکرد آنها در رابطه با استانداردهای معین و راه های اجرای بهبود مستمر صورت می گیرد.

وی در خصوص چگونگی کسب درجه یک اعتباربخشی بیان کرد: مرکز آموزشی درمانی رازی طی دو روز متوالی در تاریخ های 29 و 30 شهریورماه 94 توسط ارزیابان ارشد وزارتخانه با همراهی کارشناسان ستادی و تیم مدیریتی متشکل از معاونت های درمان و غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مورد بازدید اعتبار بخشی قرار گرفت و واحدهای مختلف درمانی، پاراکلینیکی، اداری و مدیریتی بیمارستان را مورد ارزیابی و پالایش عملکرد قرار دادند که در نهایت این مرکز موفق به کسب درجه یک اعتبار بخشی گردید.

مدیر بیمارستان رازی اهواز عنوان نمود: از نیمه دوم سال گذشته بیش از 32 پروژه عمرانی از جمله تجهیز واحد آی سی یو، توسعه سالن انتظار واحد دیالیز، توسعه بخش دیالیز، راه اندازی کلینیک زخم، احداث سیستم جدید فاضلاب، توسعه واحدنمونه گیری آزمایشگاه، بازسازی واحد گزش، بازسازی واحد تغذیه، بازسازی مهد کودک، راه اندازی فیبرنوری و ارتقاء سرعت اینترنت، احداث ساختمان اتاق برق، راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب، بازسازی سالن کنفرانس، راه اندازی رادیولوژی DDR، توسعه و تجهیز پاویون پزشکان، نصب ماشین بیهوشی موضعی در اتاق عمل برای اولین بار در استان، نصب دستگاه لاپراسکوپی در اتاق عمل و ... در بیمارستان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. همچنین برای خرید تجهیزات مورد نیاز نیز اعتباری بیش از 4 میلیارد و سیصد میلیون ریال هزینه شده است.

وی در خصوص برنامه های آینده این مرکز آموزشی درمانی گفت: بازسازی بخش ارتوپدی، بهسازی بخش نوزادان، تعمیر و تجهیز اورژانس، راه اندازی نوبت دهی مکانیزه، تعمیر و تجهیز سردخانه، ارتقاء سیستم مخابرات، بهسازی آشپزخانه از دیگر پروژه های در دست اقدام این مرکز می باشند که با اعتباری بالغ بر چهارده میلیارد و چهارصد میلیون ريال در حال اجرا می باشند.

كمايى در پایان اظهار داشت: تمام اين خدمات و تلاش ها با همت و پشتیبانی دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جهت اجراى فرامين مقام معظم رهبرى (مدظله العالی) در جهت خدمت رسانى بهتر به مردم و سربلندى نظام جمهوری اسلامی می باشد و امیدواریم بتوانیم با انجام این اقدامات بیش از پیش در کسب رضایتمندی مراجعین موفق باشیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.