اعلام رسمی ازسرگیری روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی

نخست وزیر ترکیه در کنفرانس خبری رسما عادی‌سازی روابط میاناین کشور و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "بن‌علی ییلدریم،" نخست وزیر ترکیه، رسما توافق عادی‌سازی و ازسر گیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

ییلدریم در کنفرانس خبری در آنکارا با بیان اینکه مذاکرات زیادی برای آشتی با رژیم صهیونیستی انجام شد، مدعی شد: طی این توافق، محدودیت‌هایی که بر فلسطینی‌ها و محاصره‌ای که بر غزه گذاشته شده، تسهیل خواهد شد.

وی تاکید کرد جمعه آینده اولین کشتی حاوی 2هزار تن کمک‌های انسان دوستانه ترکیه به بندر "اشدود" وارد خواهد شد. او این اتفاق را رفع حصر غزه توصیف کرد.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به مفاد توافق با رژیم صهیونیستی اضافه کرد که ترکیه ساخت یک بیمارستان 200 تخت خوابی را در نوار غزه به زودی آغاز خواهد کرد.

عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی از ترکیه و پرداخت 20 میلیون دلار غرامت به قربانیان حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره، از دیگر بندهای این قرارداد است.

بن‌علی ییلدریم ابراز امیدواری کرد این توافق برای ترکیه و برادران فلسطینی منفعت زیادی داشته باشد زیرا ساکنین غزه طی سال های اخیر رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.


وی با بیان اینکه با این توافق روابط دیپلماتیک با اسرائیل رسما آغاز شد، تاکید کرد که ترکیه همچنان مدافع مردم فلسطین و حق آنها برای تاسیس یک دولت خواهد بود.

همزمان با از سرگیری روابط آنکارا و تل آویو؛

نتانیاهو: محاصره نوار غزه ادامه پیدا می‌کند

بنیامین نتانیاهو توافقنامه با ترکیه را برای رژیم صهیونیستی راهبردی توصیف کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در نشست خبری در رم اظهار داشت :توافقنامه با ترکیه مانع از هر نوع پیگرد قضایی نظامیان ما می شود.
وی همچنین افزود : محاصره نوار غزه با وجود توافقنامه با ترکیه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی توافق این رژیم با دولت ترکیه برای از سرگیری روابط را اعلام کرد.

نتانیاهو افزود توافقنامه با ترکیه دولت این کشور را ملزم می کند تا به اسرائیل برای پیوستن به نهادها و افتتاح دفاتر در موسسات بین المللی از جمله ناتو کمک کند. ما با ترکیه برای حفظ محاصره امنیتی و دریایی نوار غزه توافق کردیم و این مسئله ای نبود که بتوانم درباره آن مسامحه کنم. ما با ترکیه به توافقنامه راهبردی با اسرائیل دست پیدا کردیم که به نفع امنیت منطقه و اقتصاد اسرائیل است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
این ها شخصیت های ورشکسته سیاسی هستند که ، ملتشان را سرافکنده می کنند .
خداو ند ؛ حکام خائن به امت در درالاسلام را سرافکنده و نابود کند .
یک شخصیت سیاسی باید باعث آبرو و ارتقاء ملتش و اگر مسلمان است امت اسلامی گردد . این ها با نام اسلام سرکار آمده اند ، اما به نفع صهیوینیست ها و استکبار غرب عمل می کنند .
حتی یک کودک نابالغ هم اشتباه حمله به جنگنده نظامی روسیه در داخل خاک سوریه را مرتکب نمی شود تا از منافع نامشروع غرب استکباری و صلیبی در منطقه دفاع کند و حالا به غلط کردن بیفتد .
آخرین اخبار