ارومیه؛

استفاد از ظرفيتهاي توريسم و گردشگري بهترين جايگزين طرح مشاغل حوزه دياچه اروميه

مدير كل آموزش فني و حرفه اي گفت: استفاد از ظرفيتهاي توريسم و گردشگري بهترين جايگزين طرح مشاغل حوزه دياچه اروميه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محسن مددي در سومين جلسه شوراي مديران اداره كل آموزش فني و حرفه اي اآذربایجان غربی گفت: ارائه آموزش هاي مهارتي به جامعه هدف در كاشت و توليد محصولات جايگزين و نيز استفاد از ظرفيتهاي توريسم و گردشگري بهترين جايگزين طرح مشاغل حوزه دياچه اروميه است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر ضرورت ارائه آموزشهاي مهارتي به بانوان روستائي به عنوان بخش ديگري از ضرورت مقابله با اين بحران افزود: توسعه مشاغل خانگی با توجه به محدود شدن کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه با توسعه واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با سرمایه کم، اشتغال پايدار را در اين حوزه تقويت خواهد نمود.

وي افزود: استعداديابي و شناسايي جوانان مستعد براي حضور در مسابقات ملي و جهاني مهارت ، معرفي و برگزاري دوره هاي آموزشي منجر به توليد و فروش ( مشاغل خرد و خانگي ) ، معرفي مهارت آموختگان به مراكز حمايتي ، ايجاد ظرفيتهاي اشتغال زايي فني و حرفه اي از جمله صدور مجوز آموزشگاههاي آزاد ، كارت مربي گيري و ... ، اجراي دوره هاي آموزشي ، تفريحي و رفاهي براي فرزندان كاركنان و برگزاري جشنواره معرفي جوان مهارت آموخته برتر از جمله برنامه هاي فرهنگي و آموزشي اوقات فراغت جوانان در اين اداره كل است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.