در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطح شد:

تراکم فروشی در شهرها علت تاخیر شناسنامه دار شدن باغات تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: تراکم فروشی در شهرها یکی از دلایل مهم به تاخیر افتادن طرح شناسنامه دار شدن باغات در تهران است.

تراکم فروشی در شهرها علت تاخیر شناسنامه دار شدن باغات تهرانمحمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه طرح شناسنامه دار شدن باغات تهران از سال 59 تاکنون به تاخیر افتاده است، اظهار داشت: یکی از دلایل مهم این تاخیر تراکم فروشی در شهرها است.

وی با اشاره به اینکه در آخرین مصوبه سال 93 برای بودجه بندی سال 94 برای این طرح، عددی 2 میلیارد تومانی در کد پروژه ها تعریف کردیم، افزود: با این کار به دنبال آن بودیم که طرح شناسنامه دار شدن باغات، بر اساس طرح اجرایی آیین نامه حفظ و گسترش فضای سبز صورت گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه طرح شناسنامه دار شدن باغات تهران قرار بود تا پایان سال 94 انجام شود، گفت: اوایل سال 95 این طرح مجددا به صحن شورا آمد و بنا به دلایلی که اعضاء داشتند برای مدت 6 ماه به تاخیر افتاد، به همین دلیل مصوب شد تا پایان شهریور امسال،گزارش شناسایی باغات و پلاک گذاری درختان اجرایی شود.

حقانی با بیان این که تاخیر در اجرای طرح شناسنامه دار شدن باغات دلایل متعددی دارد، تاکید کرد: این کار بیش از 37 سال است که به تاخیر افتاده و دلیل اصلی آن هم تراکم فروشی در شهرها است.

وی با اشاره به شهر فروشی توسط شهرداری ها که بیشتر به دلیل درآمدهای پایدار رخ می دهد اشاره کرد و گفت: شهرداری ها نیز معمولا در کشور نسبت به شناسایی باغات خیلی رغبتی نشان نمی دهند.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی که شورا و شهرداری موفق نیستند در محاکم قضایی افرادی که درختان باغات خود را قطع می کنند، محاکمه و بر اساس قانون، باغ آنها را به نفع مردم مصادره و در اختیار شهرداری قرار دهند، این است که باغات شناسایی نشده اند به این منظور که در شناسایی باغات امضاء مالک نیاز بوده اما مالک نیز خود تاکید دارد که نه نیازی به این کار نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار