اولین جمله دیوید کامرون پس از آگاه شدن وی از نتیجه همه‌پرسی برکسیت چه بود؟

وب‌سایت ایندیپندنت در مطلبی به بررسی رویدادهایی که در دفتر نخست‌وزیر انگلیس در شب برگزاری برکسیت رخ داد، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، هنگامی که دیوید کامرون – نخست‌وزیر انگلیس – برای نخستین بار در روز 24 ژوئن (4 تیر) از رای آوردن برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – آگاه شد گفت: "تمام زندگی‌های سیاسی به شکست می‌انجامد."

شب پیش از اعلام استعفای کامرون، وی و تیمش از نتیجه نهایی همه‌پرسی مبنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا غافلگیر شدند. علی‌رغم درخواست‌های متعددی از جانب افرادی مانند "جرج آزبورن" – یکی از نزدیک‌ترین متحدان کامرون – بر باقی‌ماندن وی در سمت نخست‌وزیری انگلیس در صورت رای آوردن برکسیت، کامرون استعفای خود را اعلام کرد.

در روزنامه تایمز جزئیاتی از رویدادهای روز برگزاری همه‌پرسی در دفتر کامرون نوشته شده است. طبق نوشته تایمز، دیوید کامرون پس از آنکه از شکستش احتمالی‌اش مطلع شد، خطاب به "متیو هَنکاک" – وزیر دفتر کابینه‌اش گفت: "این اصلا خوب نیست، نه؟ من دیگر باید بروم. نمی‌توانم مسئولیت دولتی را بر عهده بگیرم که با خط مشی آن موافق نیستم."

یکی از ناظران می‌گوید پس از نیمه شب، هنگامی که نتایج از حوزه‌های انتخابی نیوکاستل و ساندرلند اعلام شد، کامرون و تیمش بسیار نگران بودند. دیوید کامرون پس از اعلام نتایج نهایی برکسیت گفت: " تمام زندگی‌های سیاسی به شکست می‌انجامد." به این ترتیب وی قصد خود برای استعفایش را روشن ساخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
"تمام زندگی‌های سیاسی به شکست می‌انجامد."هه!
آخرین اخبار