کرمان؛

زنجره ،آفت نخلستان های بم

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان گفت: يكي از آفات غالب نخلستانهاي شهرستان بم زنجره است كه بدين جهت در سال 93 برنامه پنج ساله مبارزه اصولي با اين آفت تدوين شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزی ، مهندس عباس سعيدي در رابطه با اقدامات اين سازمان در مبارزه باآفت زنجره خرما افزود : در ابتداي كار مبارزه غير شيميايي از جمله كارت و نوار های هاي زرد چسبنده و سپس بر مبارزات شيميايي به موقع تاكيد شد.

مهندس سعيدي در ادامه افزود: در ابتداي شروع كار سمپاشهاي توربولاینر خريداري و اصلاحات لازم انجام شد تا دستگاهها از قدرت پاشش مناسبي برخوردار شوند.

وي با بيان اينكه در سال 94 باغاتي كه آلوده بوده وداراي تراكم بالايي بودند شناسايي شد، گفت: باغات داراي تراكم بالا كه كانون اين آفت بوده توسط كارشناسان پهنه بندي شده و به باغداران راهنمايي هاي لازم داده شده تا اقدام به حذف درختان مازاد باغ نمايند.

سعيدي گفت: در اين راستا 7هزار نفر نخل ريشه كن و تعدادي از آنها جابجا شدند و با 160 دستگاه سمپاش، يك ميليون و پانصد هزار نفر نخل در 5هزار هكتار از باغات سم پاشي شده و قرار است بعد از برداشت محصول 13هزار نفر نخل ديگرريشه كن و يا جابجا شده ومرحله نهائيسم پاشي نيزانجام شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي كرمان در پايان اظهار داشت: با كاهش تراكم باغات ، سمپاشي به آسانی انجام شده و با تغذيه اصولي باغات با توجه به شناخت كمبودها در مناطق آلوده، هرس اصولي و فني، آبياري منظم باغات و سم پاشي به موقع و در زمان مناسب در دونوبت ارديبهشت ماه و بعد از برداشت مي توان اين آفت را كنترل نمود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: زنجره ، بم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار