فرمانده انتظامی شهرستان كاشان از افزایش 61 درصدی کشفیات سرقت و 238 درصدی مواد مخدر طی سه ماهه نخست امسال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ کارگاه مهدي پورغلامحسين، در گفتگو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:با تلاش بی‌نهایت پلیس تخصصی آگاهی کاشان افزایش 61 درصدی کشفیات سرقت و دستگیری باندهای متعدد طی سه ماهه نخست امسال را داشت.

وی، با اشاره به اینکه 83 درصد پرونده‌های متشکله در حوزه سرقت طی این مدت منجر به کشف وقوع شد گفت: جرائم سرقت با تلاش ماموران فرماندهان نیروی انتظامی، پلیس تخصصی و پلیس پیشگیری کاهش 9 درصدی داشت.

به‌گفته‌وی،این آمار خوب و قابل قبول علاوه بر شناسایی و دستگیری سارقانی که به صورت تک سرقت می کنند منجر به کشف و دستگیری منجر به متلاشی کردن یک باند سارقان اماکن عمومی، دو باند سارقان منزل، یک باند سارقان داخل خودرو، یک باند کیف قاپی و یک باند سارقان احشام در این شهرستان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان كاشان،با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی در مناطق جرم‌خیز و آلوده شهرستان طی چندین مرحله گفت:در این‌راستا با توجه به سیاست‌های ناجا در بحث مبارزه با سارقین قرارگاه پیشگیری از سرقت و مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر، سوداگران مرگ و مبارزه با قاچاق کالا که محورهای

زیرساختی اقتصاد کشور را تخریب می‌کند امسال به طور جدی در دستور کار قرارگرفت.

سرهنگ پورغلامحسين، فرماندهی نیروی انتظامی کاشان در این‌راستا باند تهیه و توزیع موبایل قاچاق به ارزش ریالی 400میلیون تومان را متلاشی و مرتکبین آنرا به دستگاه قضایی معرفی‌کرد.

وی، دستگیری مرتکبین سه مورد درگیری با سلاح سرد در سه ماهه اول امسال را یادآورشد و گفت: این درگیری‌هادر خیابان فاضل نراقی، مقابل بيمارستان متيني ور در ميدان كمال الملك رخ داده است.

فرمانده انتظامي کاشان مبارزه بي امان با اراذل و اوباش را در این شهرستان تاکیدکرد و گفت: نیروی انتظامی با تمام توان در مبارزه با اراذل و اوباش در سطح يك و تک‌نزاعی با سلاح گرم و سرد و دستگیری افرادی که اقدام به برهم زدن نظم و امنیت عمومی جامعه می‌کنند وارد ميدان شده است و هیچ مماشاتی ندارد و تا دستگيري آخرين نفر از این برهم زنندگان امنيت و آسايش مردم، مبارزه را ادامه‌خواهدداد.

سرهنگ پورغلامحسين، با اشاره به اینکه 95 درصد پرونده‌هاي پليس فتا نیز طی سه ماهه اول سال در كاشان منجر به كشف شد گفت: فضاي مجازي یکی از مسائلی است که امنيت شهروندان را تحت تاثیر قرارداده است.

وی، انتشار تصاویر خصوصی، توهین و هتک حیثیت افراد، سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری اینترنتی را از مصادیق مجرمانه کشفیات پلیس فتا در کاشان برشمرد و گفت:شهروندان و هموطنان عزیز از گذاشتن و انتقال تصاویر خصوصی در گوشی‌های همراه، تبلت،فضای مجازی و حتی سیستم خانگی خودداری کنند.

به‌گفته‌وی،از آنجا که فضای پرخطر مجازی باوجود هکرهای قوی می‌تواند به سهولت و سرعت

اطلاعات شخصیشان را سرقت و منتشرکند بنابراین افراد به طور جدی از رد و بدل شدن

اطلاعات شخصی به‌ویژه تصاویر و شماره‌حساب‌های عابربانک در گوشی تلفن همراه خودداری کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان كاشان تصریح ‌کرد: هموطنان حتی در پاسخ افراد ناشناسی که درخواست رفتن به پای عابربانک دارند به هیچ‌وجه اقدام به این کار نکنند و از دادن اطلاعات خودداری کنند و در صو رت مشاهده چنین مواردی مراتب را به‌سرعت به پلیس 110 اطلاع دهند.

سرهنگ پورغلامحسين، افزایش 238 درصدی کشفیات مواد مخدر با دستگیری 298 نفر دراین‌راستا طی سه ماهه نخست امسال را یادآورشد و گفت: 211 كيلو و 549 گرم انواع مواد مخدر در این مدت در شهرستان كشف شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل كه 62 كيلو و 625 گرم بود افزايش داشت.

وی، دستگيري يك باند بزرگ قاچاق مواد مخدر با دستگیری سه قاچاقچي مرد و معرفي به مراجع قضايي را خاط رنشان‌کرد و گفت: 10 نفر فروشنده زن مواد مخدر نیز طي اين مدت دستگير شدند.

به‌گفته‌وی، تصادفات برون شهري کاشان نیز در سه ماهه اول سال جاري كاهش‌20درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تصادفات درون شهری منجر به فوت هفت درصد افزایش داشته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار