واکنش اعضای شورای شهر به جابجایی‌ها در شهرداری تهران

دبیر: کجا می‌بینید که یک دفعه ۴ معاون عوض شود!؟/حکیمی پور: با پیامک از تغییرات مطلع شدم

اعضای شورای شهر تهران به جابجایی‌ها در شهرداری تهران اعتراض کرده و خواستار توضیحات قالیباف در این باره شدند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و با تبریک و تهنیت به مناسب عید بزرگ فطر آغاز شد.

در این گزارش بخشی از صحبت‌های برخی از اعضای شورای در خصوص جابجایی‌های اخیر در شهرداری تهران گردآوری شده است.

دبیر: کجا می‌بینید که یک دفعه ۴ معاون عوض شود!؟/حکیمی پور: با پیامک از تغییرات مطلع شدم

علیرضا دبیر: اینکه اعضای شورا حق عزل و نصب ندارند را همه می‌دانند اما کجا می‌بینید که یک دفعه ۴ معاون در شهرداری عوض شود؟؛ بعد از رئیس جمهور می‌توان گفت شهردار تهران دومین نفر در امور اجرایی است اصلاً مگر می‌شود رئیس جمهور شب بخوابد صبح بلند شود چهارتا وزیر را جابجا کند؛ مثلاً یک مدیری که سال‌ها در حوزه حمل‌ونقل فعالیت می‌کرده را برداشتند و یک مدیر گذاشتند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارد و وقتی دلیلش را جویا شدم گفتند که 15 سال پیش در ناجا سابقه فعالیت داشته‌اند اصلاً کار در ناجا چه ربطی دارد به شهرداری؟؛  امیدوارم اگر قرار است تغییراتی هم در شهر انجام شود تغیرات تخصصی باشد. نه اینکه تغییرات اتوبوسی باشد.


حکیمی پور: در این چند روز دو شهردار و چهار معاون شهردار عوض شدند و اعلام کردند که شورا خبردار بوده است در صورتیکه اصلاً چنین چیزی نیست و فقط بعد از ظهر روز قبلش به ما یک اس‌ام‌اس دادند که چنین مراسمی است. ما از بدهی‌ها که بی‌خبریم از اینگونه تغییرات بی‌خبریم پس این چه شورایی است و من نسبت به این روند معترضم. باید یک جلسه با شهردار گذاشته شود./ باشگاه خبرنگاران جوان


چمران: برنامه معارفه و گفتگوی شهرداران و معاونان با اعضای شورا برای روز یکشنبه برگزار می شود. بدلیل این جا به جایی نمی دانیم به معاونان جدید تبریک بگوییم، نگوییم!/ شورا نیوز


تندگویان: زمانی که به یکی از این معاونین جدید شهرداری تبریک گفتم، خودش هم گفت من از این جابه‌جایی و تغییر بی‌خبرم!/ شورا آنلاین


احمد دنیامالی: اگرچه اعتراض اعضای شورا در خصوص تغییرات ناگهانی مدیران شهری به حق است اما باید در نظر داشت بنابر قانون تغییر معاونین از اختیارات شهردار است.


اقبال شاکری: شهردار تهران به اتفاق معاونین خود باید روز یکشنبه در جلسه شورا حاضر و برنامه خود را ارائه کنند.


غلامرضا انصاری: متاسفم که در این جابجایی‌ها توانمندی و تخصص افراد کمتر مورد توجه قرار گرفته است. عزل داریانی از معاونت برنامه‌ریزی در حالی انجام شد که تخصص ایشان برنامه‌ریزی بود.


اسماعیل دوستی:  نمی‌دانیم چرا قالیباف در ایام عید تغییرات مدیریتی انجام می‌دهد. در گذشته نیز در اعیاد نوروز تعدادی از مدیران شهری تغییر پیدا کردند. ما مخالف دوستانی که جدیدا منصوب شده‌اند نیستیم چرا که این افراد از بدنه شهرداری هستند و از آقایان امرودی و داریانی نیز که از سیستم شهرداری خداحافظی کردند نیز قدردانیم. 


معان برنامه‌ریزی وتوسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران: در تغییرات جدید شهرداری تهران به نظر بنده اتفاق خاصی رخ نداده است.

در حال تکمیل . . .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار