انفجار خط لوله انتقال گاز در فلکه اول شهران؛

قناعتی:تأخیر40 دقیقه ای شرکت گاز در مهار آتش/معاون فرماندار تهران:مرگ یک نفر تاکنون قطعی شده+فیلم و تصاویر

بامداد امروز خط لوله انتقال گاز شمال غرب تهران در منطقه شهران منفجر شد.

به گزارش  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌ها حاکی است این خط در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران دچار حریق شده است.

این انفجار حدود ساعت 4:30 بامداد به وقوع پیوست و حريق ناشی از آن ساعت 6:30 مهار شده است.

مرادی‌پور، سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز عنوان کرد.

وی گفت: نگران نشست احتمالی ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستیم و به این علت خانه‌های اطراف این محل تخلیه شدند.

احتمال نشست ساختمان های اطراف/ کشته شدن 2 کارگر مترو در انفجار لوله گاز+ تصاویر

سخنگوی اورژانس از استقرار سه دستگاه آمبولانس برای یافتن سایر مجروحان حادثه که احتمالا زیر آوار مانده اند، خبر داد. 5 نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران مجروح و 2 کارگر مترو در حادثه انفجار خط لوله گاز کشته شدند. 

احتمال نشست ساختمان های اطراف/ کشته شدن 2 کارگر در انفجار لوله گاز

احتمال نشست ساختمان های اطراف/ کشته شدن 2 کارگر در انفجار لوله گاز

احتمال نشست ساختمان های اطراف/ کشته شدن 2 کارگر در انفجار لوله گاز

**تأخیر40 دقیقه ای شرکت گاز در مهار آتش

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: ساعت 4:30 بامداد امروز در حین انجام عملیات حفر تونل مترو، خط لوله گاز شمال غرب تهران دچار انفجار و آتش سوزی شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز و شکسته شدن لوله علت این انفجار بوده است، تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو جان خود را از دست داد.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت گاز گفت: با توجه به اینکه تهران یک شهر زلزله خیز است و باید تمام دستگاه ها برای مواقع بحرانی آماده باشند اما متأسفانه در این حادثه شرکت گاز با تأخیر 40 دقیقه ای گاز منطقه را قطع کرد تا آتش مهار شود.

*ذوب شدن کنتورهای برق یکی از ساختمان های محل انفجار لوله گاز شهران

قناعتی:تأخیر40 دقیقه ای شرکت گاز در مهار آتش/تشکری هاشمی:دو کارگر فعال در زیر تونل مجهول الاثر هستند+فیلم و تصاویر

**محور امام زاده داود(ع) مسدود است

پليس راهور ناجا اعلام كرد: محور امام زاده داود (كوهسار) تهران به دليل انفجار لوله گاز از ساعت 4:35 بامداد جمعه همچنان مسدود است.

**تشکری هاشمی:دو کارگر فعال در زیر تونل مجهول الاثر هستند

سیدجعفر تشکری هاشمی بابیان اینکه حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران در ساعت 4:30 بامداد امروز به دلیل حفره ای در لوله گاز 18 اینچی که از این معبر عبور کرده ،اتفاق افتاده است، گفت: به احتمال زیاد نشست زمین در طول زمان شده باعث ایجاد حفره در لوله گاز شده است. این مهم سبب شده  گاز به لایه های زیرین خاک نشت کرده و در اثر جرقه ناشی از قطع شدن سیم های زیر لوله انفجار صورت گیرد .

وی با بیان اینکه انفجار فوق تا لایه های نرم تر خاک ادامه پیدا کرده است، افزود: این انفجار به دو دامنه فوران کرده که یکی تونل مترو بوده و دیگری سطح زمین که البته وجود تونل مترو باعث عدم گستردگی آتش شده است.

به گفته معاون شهردار تهران به دنبال این انفجار خاک ناشی از انفجار به داخل تونل ریزش می کند تا خود مانعی سر راه انتشار بیشتر شود، اما از دامنه دیگر آتش سوزی به سطح آسفالت نیز ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک واحد اداری خالی از سکنه دچار حریق شده است، گفت: 3 الی 4 واحد مسکونی نیز دچار خساراتی مانند شکستگی های در و پنجره شده است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: در ساعت 6 صبح با قطع شدن جریان گاز توسط عوامل مربوطه(اداره گاز) حریق مهار شده است. این در حالی است که با حضور عوامل آتش نشانی و اورژانس که از دقایق ابتدایی در محل بودند، تخلیه ساکنین نیز صورت گرفته و به ادامه عملیات اطفای حریق پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در اثر این حادثه دو کارگر فعال در زیر تونل مجهول الاثر هستند که تا اتمام عملیات امداد و نجات اظهارنظری در مورد فوت یا زنده ماندشان نمی توان کرد.

معاون ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: به دنبال انفجار لوله گاز در منطقه شهران ستاد مدیریت بحران منطقه در اسرع وقت جلسه تشکیل داده هماهنگی های لازم جهت رفع مشکلات ساکنین منطقه از جمله مشکل قطعی آب ،آب رسانی به سکنه اطراف محل حادثه ، تلاش برای برقراری آنتن دهی موبایل، برق و... در حال انجام است. همچنین عملیات تکمیلی امداد و پرکردن حفره نیز دردست اقدام است. تلاش می شود تا با پرشدن گودال تا صبح فردا بلافاصله عملیات برقراری گاز و آب و مخابرات توسط مسوولین ذیربط صورت گیرد.

*سرپرست دادسرای جنایی :علت حادثه شهران هنوز مشخص نیست

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران بزرگ در خصوص آخرین وضعیت حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران گفت:‌ اینکه برخی می‌گویند علت وقوع حادثه نشست زمین به دلیل فعالیت کارگاه مترو بوده،‌ هنوز اثبات نشده است.

وی افزود: برخی دیگر علت این حادثه را نشت آب، سپس ریزش زمین و وقوع این حادثه می‌دانند که این موضوع هم هنوز ثابت نشده است.

وی افزود: منابع محلی می‌گویند یک راننده لودر به داخل محل انفجار رفته تا لودر خود را از این منطقه خارج کند که سرنوشت این فرد نامعلوم است و تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر تکلیف این فرد مشخص شود.

وی گفت: آنچه مشخص بوده، این است که به دلیل وقوع این حادثه شریانات حیاتی قطع شده و با توجه به ماه رمضان و نیاز شهروندان به وصل شدن آب، برق و گاز، دستورات لازم داده شده تا هر چه سریع‌تر این شریانات وصل شود.

وی گفت: به هر تدبیر تلاش برای رفع مشکلات به وجود آمده از وقوع این حادثه و همچنین مشخص شدن علت تامه وقوع این حادثه در حال انجام است و هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص فاقد اعتبار است.

*معاون فرماندار تهران:مرگ یک نفر تاکنون قطعی شده

غلامحسین آرام،معاون فرماندار تهران در این باره گفت: وقوع این حادثه در ساعت 4:30 صبح امروز به دلیل خلوت بودن معابر خوشبختانه کمترین تلفات جانی را داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون مرگ یک نفر در این حادثه قطعی شده است، ادامه داد: به محض اطلاع از وقوع حادثه تیم های امدادی اورژانس، آتش نشانی ، هلال احمر، آب ، برق ، گاز ، عوامل اجرایی شهرداری و فرمانداری تهران در محل حاضر و فعالیت خود برای مهار حریق و ایمن سازی محل آغاز کردند.

وی با بیان اینکه حریق ناشی از انفجار لوله گاز پس از 2 ساعت مهار شد، اظهارکرد: کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

*صادقی:تکذیب شايعات مطروحه مبنی بر ترکیدگی لوله گاز به دلیل حفاري مترو

احمد صادقی،رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در رابطه با حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران-كوهسار- گفت: شكستن لوله گاز در محدوده بلوار كوهسار ابتداي خروجي شهران در ساعت ٤:٣٠ دقيقه بامداد انفجار مهيبي را رقم زد. در ساعت ٤:٣٥ دقيقه اين حادثه به آتش نشاني اطلاع داده شد و دو دقيقه بعد يعني ٤:٣٧ دقيقه اولين اكيپ امداد و اطفاء حريق در محل حادثه حضور يافت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با سرعت عمل نيروهاي امداد رسان بلافاصله عمليات ايمن سازي و تخليه ساختمان هاي مجاور انجام شد و حدود ٢٠٠ نفر از ساكنان از محدوده خطر به محل امن منتقل شدند، افزود: در اين حادثه هيچ يك از شهروندان و ساكنان محل آسيب جاني نديدند و خسارت مالي نيز محدود به ايجاد حريق در نماي يك ساختمان اداري خالي از سكنه و شكستن شيشه هاي دو ساختمان و همچنين آتش گرفتن يك خودرو پارك شده بوده است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه علت حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است، ادامه داد: این در حالی است که برخي شايعات مطرح شده در فضاي مجازي درخصوص اينكه حفاري مترو باعث تركيدگي لوله گاز شده که قويا تكذيب مي شود. بنابراعلام معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران عمليات عمراني حفاري مترو در اين منطقه دو ماه پيش پايان يافته و همه اصول ايمني و عمليات تثبيت و تحكيم در همان زمان انجام شده، چراکه محل تركيدگي لوله گاز با تونل مترو تا عمق ٢٥ متر فاصله دارد.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با حادثه انفجار لوله گاز، آب، برق و شبكه مخابراتي منطقه قطع شد كه البته ميزان آسيب ديدگي به اين انشعابات متفاوت بوده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آب ٧٥ درصد منطقه وصل شده و تا ساعاتي ديگر امكان استفاده از آب شرب براي كل منطقه فراهم مي شود. وصل انشعاب برق نيز تا ساعاتي ديگر انجام مي گيرد. خطوط موبايل بنابراعلام مسوولان ذيربط تا ساعات پاياني شب برقرار مي شود. البته وصل خطوط تلفن ثابت به دليل عمليات اجرايي زمان بر است.

صادقی با بیان اینکه بنابر اعلام شهردار منطقه ٥ دسترسي ترافيكي از طريق شبكه هاي جايگزين امكان پذير شده است، یادآور شد: پيش بيني مي شود با اتمام عمليات عمراني و اصلاح مسير، روز يكشنبه ترافيك و عبور و مرور به حالت عادي برمي گردد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه تمامي اخبار درخصوص علت بروز حادثه درحد گمانه زني است، گفت: كارشناسان سازمان آتش نشاني با پايان يافتن عمليات امداد و نجات در حال بررسي علت وقوع حادثه انفجار لوله گاز هستند. ضمنا درخصوص شايعات مطرح شده درباره فوت دو كارگر مترو به دليل ماندن زيرآوار بنابراعلام سخنگوي اورژانس تهران و سازمان آتش نشاني تاكنون هيچ مورد فوتي گزارش نشده است، اما بررسي و جستجوها درباره احتمالات مطرح شده ادامه دارد.

*توضيحات تكميلي درباره حادثه انفجار لوله گاز منطقه شهران

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان و بر اساس خبر دریافتی از شهرداری تهران،شكستن لوله گاز در محدوده بلوار كوهسار ابتداي خروجي شهران در ساعت ٤:٣٠ دقيقه بامداد، انفجار مهيبي را رقم زد که در ساعت ٤:٣٥ دقيقه اين حادثه به آتش نشاني اطلاع داده شده و دو دقيقه بعد يعني ٤:٣٧ دقيقه اولين اكيپ امداد و اطفاء حريق در محل حادثه حضور يافت.

خوشبختانه با سرعت عمل نيروهاي امداد رسان بلافاصله عمليات ايمن سازي و تخليه ساختمان هاي مجاور انجام شد و حدود ٢٠٠ نفر از ساكنان از محدوده خطر به محل امن منتقل شدند.

در اين حادثه هيچ يك از شهروندان و ساكنان محل آسيب جاني نديدند و خسارت مالي نيز محدود به ايجاد حريق در نماي يك ساختمان اداري خالي از سكنه و شكستن شيشه هاي دو ساختمان و همچنين آتش گرفتن يك خودرو پارك شده بوده است.

علت حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است اما برخي شايعات مطرح شده در فضاي مجازي درخصوص اينكه حفاري مترو باعث تركيدگي لوله گاز شده قويا تكذيب مي شود و بنابراعلام معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران عمليات عمراني حفاري مترو در اين منطقه دو ماه پيش پايان يافته و همه اصول ايمني و عمليات تثبيت و تحكيم در همان زمان انجام شده بود ضمنا محل تركيدگي لوله گاز با تونل مترو در عمق ٢٥ متر فاصله دارد.

همزمان با حادثه انفجار لوله گاز، آب، برق و شبكه مخابراتي منطقه قطع شد، كه البته ميزان آسيب ديدگي به اين انشعابات متفاوت بوده است.

در حال حاضر آب ٧٥ درصد منطقه وصل شده و تا ساعاتي ديگر امكان استفاده از آب شرب براي كل منطقه فراهم مي شود. وصل انشعاب برق نيز تا ساعاتي ديگر انجام مي گيرد خطوط موبايل بنابراعلام مسوولان ذيربط تا ساعات پاياني شب برقرار مي شود البته وصل خطوط تلفن ثابت بدليل عمليات اجرايي زمان بر است همچنين بنابر اعلام شهردار منطقه ٥ دسترسي ترافيكي از طريق شبكه هاي جايگزين امكان پذير شده است و پيش بيني مي شود با اتمام عمليات عمراني و اصلاح مسير، روز يكشنبه ترافيك و عبور و مرور به حالت عادي برمي گردد.

تمامي اخبار درخصوص علت بروز حادثه درحد گمانه زني است و كارشناسان سازمان آتش نشاني با پايان يافتن عمليات امداد و نجات در حال بررسي علت وقوع حادثه انفجار لوله گاز هستند ضمنا درخصوص شايعات مطرح شده درباره فوت دو كارگر مترو بدليل ماندن زيرآوار بنابراعلام سخنگوي اورژانس تهران و سازمان آتش نشاني تاكنون هيچ مورد فوتي گزارش نشده است اما بررسي و جستجوها درباره احتمالات مطرح شده ادامه دارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
هيچكس و هيچ سازمانی مسئوليت قبول نميكنه . آخرش ميگن بی احتياطی اون كارگرا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
در ساعت ٤:٣٠ دقيقه بامداد انفجار مهيبي را رقم زد. در ساعت ٤:٣٥ دقيقه اين حادثه به آتش نشاني اطلاع داده شد و دو دقيقه بعد يعني ٤:٣٧ دقيقه اولين اكيپ امداد و اطفاء حريق در محل حادثه حضور يافت.

خیلی خیلی لطف کردن
خیلی ازشون ممنونیم منت گذاشتن .
همچین میگین 2 دقیقه بعد تو محل بودن انگار چه خبره!
ما خودمون اونجا بودیم،ماکسیمم مسافت از محل سوراخ انفجار تا ایستگاه آتش نشانی نهااااااااااااااااااااااااااایتا 100متر هست.2 دقیقه برای 100 متر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
وقتی مهندسی در کار نباشه همین میشه .اصلا نمیدونن کجا رو باید حفر کنن خطوط لوله گاز وآب و برق از کجا رفته که این اتفاق می افته وای بحال روزی که زلزله بیاد ایران نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
لوله گاز آتش گرفت در خانه فقط شیر اصلی را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
در این حادثه بی کفایتی عوامل شهرداری اعم از معاونت حمل و نقل و پیمانکار مربوطه و شرکت گاز کاملا واضح و مبرهن است و در صورت نشست ساختمانهای مجاور مشکلات زیادی ببار خواهد آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
لوله گاز ترکیده چه ربطی به معاونت ترافیک شهرداری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
توی این شلوغ بازار// ادازه برق شماره کنتورها را دولا مینویسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
بدا بحال اونهایی که بعدا تو تونل ها گرفتار میشن،مترو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
با سلام بنده خودم ناظر شرکت گاز هستم متاسفانه الان طوری شده که هیچ ارگانی حریمی که باید رعایت کنند در مورد معارضهای زیر زمینی رعایت نمی کنند البته با توجه به اینکه ممکن شیر قطعی گاز ما چوک باشد دلیل بر تاخیر قطع گاز می باشد که اگر چنین باشد از نقاط ضعف شرکت گاز میباشد
آخرین اخبار