شارژهاي شگفت انگيز، شگرد جدید کلاهبرداران

شارژهاي شگفت انگيز يكي از دام هاي گسترده كلاهبرداران براي كاربران اينترنتي است كه به صورت صفحات جعلي در فضاي مجازي بارگذاري مي شود.

شارژهاي شگفت انگيز، شگرد جدید کلاهبردارانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اينترنت و فضاي مجازي، محيطي را فراهم كرده تا بسياري از افراد بتوانند نيازمندي هاي خود را در نقاط مختلف جهان براحتي برآورده سازند. 

انسان ها در عصر حاضر، فضاي مجازي را نقطه عطفي در جهت پيشبرد اهداف خود مي دانند و در زندگي استفاده هاي چشم گيري از اين فضا دارند. 

به طور مثال شبکه هاي اجتماعي مبتني بر وب و تلفن همراه، امکان ارتباط با ديگر کاربران و يا سازمان ها را در هر زمان و مکان فراهم آورده است. 

کاربران بايد با استفاده از شارژ هايي که شرکت هاي مخابراتي ارائه مي كنند، بستر دسترسي به اينترنت و فضاي مجازي را براي خود ايجاد مي كنند .

از طرف ديگر کلاهبرداران و مجرمان سايبري همواره به دنبال طعمه هاي مناسبي براي پياده سازي اهداف شوم خود هستند و از اين بستر نهايت استفاده را مي برند. 

شارژهاي شگفت انگيز يكي از دام هاي گسترده كلاهبرداران براي كاربران است كه به صورت صفحات جعلي در فضاي مجازي بارگذاري مي شود. 

در اين دسته از صفحات جعلي کلاهبرداران با فروش رمز شارژ سيم کارت تلفن همراه و مزاياي شگفت انگيز و وسوسه برانگيز، کاربران را به صفحات بانکي جعلي (فيشينگ) سوق داده و اطلاعت بانکي مراجعان را به سرقت مي برند. 

رئيس پليس فتاي استان سمنان در همين خصوص به خبرنگار ما گفت: كاربراني كه قصد خريد شارزژ از سايت هاي اينترنتي دارند با يد نكاتي ساده ولي مهم را رعايت كنند.

سرهنگ "سيدعلي ميراحمدي" تاكيد كرد: حتي الامكان براي شارژ سيم کارت اعتباري خود به نزديکترين فروشگاه مراجعه و شارژ خود را تهيه كرده و رمز را به صورت دستي وارد كنيد.

وي افزود: هنگام خريد شارژ اينترنتي از صفحات مرتبط با شرکت هاي مخابراتي مجاز (ايرانسل، همراه اول، رايتل و...)، آدرس سايت شرکت را شخصا در قسمت url وارد كنيد و براي اطمينان خاطر، از جستجوي آدرس سايت در موتورهاي جستجوگر ( گوگل، ياهو و...) خودداري كنيد.
به گفته اين مسئول انتظامي كابران بايد قبل از ورود به صفحه خريد شارژ اينترنتي، از صحت و سقم درگاه بانکي معتبر مطمئن شوند. 

وي به برخي مشخصات يك درگاه بانكي مطمئن در اينترنت اشاره و تصريح كرد: پروتکل https  و علامت قفل مانند در قسمت url نوار آدرس و صفحه کليد مجازي براي وارد كردن مشخصات کارت بانکي از جمله اين مشخصات است.

رئيس پليس فتاي استان سمنان از کاربران خواست به پيامک هاي تلفني و پيام هايي که از طريق نرم افزارهاي پيام رسان، جهت خريد شارژ اينترنتي ( شارژ شگفت انگيز همراه با مزاياي ويژه ) به صورت دوره اي براي شما ارسال مي شود و شما را به صفحات درگاه بانکي جهت انتقال اطلاعات بانکي سوق مي دهد، اعتنا نكنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۵
وقتی به مال همدیگر طمع داشته باشیم - خود بخود در دام کلاهبرداران می افتیم
آخرین اخبار