دنیا مالی:

انتخاب شهردار در شهرهای بالای 50هزار نفر باید توسط مردم باشد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در صورتی که انتخاب شهردار برای شهرهای بالای 50هزار نفر توسط مردم انجام شود، مشکلات برطرف می شود.

انتخاب شهردار شهرهای بالای 50هزار نفر باید توسط مردم باشدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود، اظهار داشت: در قانون جدید که در دولت مطرح است انتخاب شهردار  شهرهای بالای 50هزار نفر باید توسط مردم انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: این انتصابات در اختیار شهردار تهران است و اگر موضوع انتخاب شهردار در شهر های بالای 50هزار نفر به مردم سپرده شود مشکلات حل می شود و در این صورت بعد از انتخاب شهردار می توانیم در خواست کنیم که شهردار کابینه خود را به شورا معرفی کند تا در صورتی که نا کارآمد بودند استضاح شوند.

دنیامالی گفت: به نظر می رسد باید این تدبیر انجام شود تا در دوره های بعدی شاهد مشکلات کمتری باشیم.

*انتقاد حکیمی پور به نوع انعکاس اخبار از سوی روابط عمومی شورا

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون عمران و شهر سازی شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر در تذکر آیین نامه ای و با انتقاد به نوع انتشار اخبار از سوی روابط عمومی شورا اظهار داشت: طبق ماده 15 آیین نامه شورا ها جلسات شورای شهر به صورت علنی برگزار می شود تا اخبار آن منعکس شود.

وی افزود: اما دیده می شود روابط عمومی شورا در انتشار اخبار اعضای شورا گزینشی عمل می کند و اجازه نمی دهد که صدای ما حتی تا نرده های شهرداری جلو تر برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار