امام جمعه موقت مشهد؛

کسانی که رابطه با آمریکا را پیشرفت می دانند،عقل خود را باخته‌اند

امام جمعه موقت مشهد گفت: کسانی که پیشرفت کشور را در گرو این می دانند که باید با آمریکا مذاکره کنیم و رفیق شویم و تعامل پیدا کنیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عقل خود را باخته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور امام علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد، گفت: امروز دشمن ما استکبار کافر و مشرک است و در کنار آنها حکومت‌های مرتجع منطقه نیز قرار دارند و همراه اینها گروه‌های تکفیری نیز فعالیت می‌کنند و از این نظر شبیه به آن دوران صدر اسلام است. 

وی افزود: این مقطع از مبارزه را مقام معظم رهبری به جنگ احزاب شبیه کردند، این جنگ در سال پنجم از هجرت رخ داد.

امام جمعه موقت مشهد گفت: این مبارزه تا چه زمانی ادامه دارد؟ مقام معظم رهبری فرمودند این مبارزه با رسیدن به حالت مطلوب ادامه دارد یعنی کشور رشد کند و مردم مقاومت کنند و حرف خود را به کرسی بنشانند.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه گفت: امروز رهبری الهی با مقام معظم رهبری است در این جبهه و الحمدا... ارتش و سپاه و بسیج علوی داریم و روحیه بالایی دارند و از سوی دیگر مردمی مومن و ولایی و متحد و بصیر داریم .
وی با بیان اینکه کجا آمریکا و جبهه متحدش یک بار هم که شده عاقلانه و انسانی عمل کرده است گفت:آمریکا و متحدانش جز خیانت و خون ریزی و غارت و شکنجه کارنامه‌ای ندارد.آیا اگر قرار است پیشرفت کنیم باید به دامان آمریکا برویم؟ که این افراد کسانی هستند که هدفشان جز لذت جویی و شهوت رانی و جمع کردن ثروت و انبوه کردن آن نیست.

امام جمعه موقت مشهد افزود: مسئله حقوق‌های نجومی پیش از این قابل کشف نبود؟ این سوال سنگینی است که مردم می‌کنند؛ افرادی نیز هستند که می‌گویند دین مجموعه‌ای از عقاید است که با عالم خارج کاری ندارد زیرا دین یک رویه اخلاقی است.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه گفت: اینها دین را یک سلسله اعمال فردی و دسته جمعی می‌دانند و نتیجه دین را نیز روشن شدن قبر و حضور در بهشت می‌دانند و معتقدند دین اقتصاد و عدالت و حکومت و دولت ندارد.

وی تصریح کرد: در جبهه‌ای که پیامبر(ص) و امام علی(ع) بودند وقتی با دشمن روبرو شدند خداوند متعال در مورد پایان جنگ فرمود که دشمنان با دلهایی لبریز از خشم متواری شدند و به هیچ چیز نرسیدند و خداوند با نصرت خود مسلمانان را نصرت کرد.
امام جمعه موقت مشهد افزود: راهی که امروز ما می‌رویم همان راه است و رهبری همان حرکت را رهبری می‌کنند و شما امت حزب الله نیز همان حرکت را دارید.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه گفت: خود انسان است که از خود فرمانده‌ای صالح یا فاسد می‌سازد ، در سراسر انسان خیرخواهی حاکم است و در برخی از روایات داریم که قلب به صفحه سفید کاغذ تشبیه می‌شود و آن کسی که روی این کاغذ می‌نویسد خود انسان است.
وی افزود: در سوره مبارکه شمس خداوند به شش مسئله عظیم سوگند یاد می‌کند و بعد از این قسم‌ها می‌فرماید انسانی کامیاب می‌شود و به همه آنچه در شأن اوست مقدر می‌شود که قلب خود را تزکیه کند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: بذر ایمان مهم ترین ابزاری است که برای اصلاح وجود دارد . ایمان صحیح براساس تفکر و عقلانیت شکل می‌گیرد، آنچه دل انسان را زیبا می‌کند همان ایمان انسان است.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه تصریح کرد: اردوهای جهادی یک حرکت انقلابی و اثرگذار است و در روحیه مردم تأثیر زیادی دارد و مردم را امیدوار می‌کند و افرادی که در این اردوها نیز حاضر هستند دارای روحیه بسیار بالایی می‌شوند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار