مهاباد؛

ازدواج بیش از 30 درصد دختران آذربایجان غربی درسن زیر 19 سال

36 درصد دختران آذربایجان غربی زیر 19 سال ازدواج می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی از ازدواج 36 درصد از دختران زیر 19 سال این استان در یکسال گذشته خبرداد.

هوشنگ عطاپور افزود: در یکسال گذشته 32 هزار و 780 مورد ازدواج در 17 شهرستان آذربایجانغربی ثبت شدکه 11 هزارو983 مورد از این تعداد رادختران زیر 19 سال اختصاص می دادند.
وی اضافه کرد: از این تعداد 10 هزار و 370 ازدواج مربوط به دختران 15 تا 19 ساله، یک هزار و 605 ازدواج ،دختران 10 تا 14 ساله و هشت ازدواج هم مربوط به دختران زیر 10 سال بوده است.

وی اظهار داشت:روند ازدواج دختران زیر19 سال در این استان در سه سال گذشته نزولی بوده به طوری که در سال 92 این گروه سنی سهم 44 درصدی از کل ازدواج ها رادراختیارداشت ولی در سال 94 این میزان به حدود 36 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد:در این مدت تعداد ازدواج دختران زیر 10 سال همواره کمتر از 10 مورد بوده است.

عطاپور گفت:پارسال 68 مورد طلاق در دختران کمتر از 14 سال و 881 مورد طلاق در دختران کمتر از 19 سال استان اتفاق افتاد که این آمار نیز بسیار نگران کننده است.

وی مشکلات فرهنگی و اقتصادی را از عوامل مهم ازدواج دختران با سن کم عنوان کرد و افزود: در این خصوص باید اقداماتی با محوریت فرهنگسازی صورت گیرد تا بتوانیم این میزان ازدواج کم در بین دختران کم سن و سال را نیز به صفر برسانیم.

وی اضافه کرد:طبق بررسی ها،ازدواج دختران کم سن و سال در مناطق جنوبی آذربایجان غربی بیشتر است.

روندازدواج در سال های اخیر درآذربایجان غربی سیرنزولی داشته است و با این وجود ،تعداد طلاق ها در استان افزایش یافته بگونه ای که نسبت تعداد طلاق به ازدواج در شش سال گذشته در آذربایجانغربی از یک طلاق به ازای هر9 ازدواج درسال 88 به یک طلاق به ازای هرپنج ازدواج در سال 94 رسیده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.