مهاباد؛

افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در آذربایجان غربی

در راستای اقتصاد مقاومتی و با آغاز فعالیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی ، میزان کشفیات کالاهای قاچاق در این استان 77 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت : در سه ماه اول امسال بیش از یکصد و یک میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده که این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه پارسال 77 درصد بیشتر شده است.

سرهنگ سامان غنی زاده افزود : در این خصوص نیروی انتظامی استان امسال بیش از 911 عملیات انجام داده که این عملیاتها هم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 80 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی گفت : در این عملیاتها 643 نفر قاچاقچی دستگیر شده اند که این میزان دستگیری در مقایسه با 419 نفر پارسال ، 53 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ غنی زاده افزود : در این عملیات ها 326 دستگاه انواع خودرو که در امر قاچاق کالا و ارز استفاده می شد ، توقیف شده که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد بیشتر است.

وی اضافه کرد : در این عملیاتها 77 هزار ثوب البسه و روسری خارجی ، بیش از چهار هزار متر انواع پارچه خارجی ، بیش از 578 هزار قلم انواع داروی غیر مجاز ، بالغ بر 21 هزار قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی ، 45 تن برنج خارجی ، بیش از یک میلیون و یکصد هزار پاکت انواع سیگار خارجی ، بیش از 670 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و بیش از 150 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

گفتنی است ؛ استان آذربایجان غربی با سه کشور جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان ، ترکیه و عراق 976 کیلومتر مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.