بزک‌کنندگان امریکا، صالحی را سانسور کردند!

در روزی که رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به ادعاهای عجیب بان‌کی‌مون و آنگلا مرکل، خبر از توطئه جدید غرب علیه جمهوری اسلامی ایران داد، این خبر در صفحات نخست روزنامه‌های اصلاح‌طلب جایی پیدا نکرد.

بزک‌کنندگان امریکا، صالحی را سانسور کردند!
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزی که دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به ادعاهای عجیب بان‌کی‌مون و آنگلا مرکل، خبر از توطئه جدید غرب علیه جمهوری اسلامی ایران داد، این خبر در صفحات نخست روزنامه‌های دولتی و به اصطلاح اصلاح‌طلب جایی پیدا نکرد و چندان مورد توجه قرار نگرفت.

گرچه هشدارهای صالحی مورد توجه روزنامه‌های جریان اصولگرا قرار گرفت، اما رسانه‌های وابسته به دولت و اردوگاه اصلاحات ترجیح دادند با عبور از این هشدار اساسی مسائل جناحی و بازی‌های انتخاباتی را برجسته سازند.
 
در این میان واکنش روزنامه دولتی ایران و خبرگزاری رسمی دولت(ایرنا) در مواجهه با این هشدار در نوع خود قابل تأمل بود. این دو رسانه دولتی با تقطیع اظهارات معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، تلاش کردند مصاحبه علی‌اکبر صالحی با خبرگزاری صداوسیما را موضوعی نه‌چندان با اهمیت که قابلیت ورود به صفحه نخست این رسانه‌ها را ندارد، جلوه دهند. سانسور اظهارات این مقام ارشد دولتی و هسته‌ای در حالی اتفاق افتاد که صالحی در گفت‌وگوی خود با اشاره به پیش رفتن مذاکرات و عملکرد طرف مقابل در تعهدات خود به برجام تصریح کرد: من نباید وارد این موضوع شوم، حالا دوباره ممکن است عزیزی ناراحت شود اما در برجام طرف مقابل متعهد شده است کاری نکند که با روح برجام در تضاد باشد. رئیس سازمان انرژی اتمی به وضع قانون روادید در کنگره امریکا پس از برجام اشاره کرد و گفت: حالا من این را می‌توانم بگویم و دوستی نمی‌تواند به من اعتراض کند که مثلاً آقا شما وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی یا وزیر امور خارجه نیستید چرا که حداقل از نظر علمی 40 سال استاد دانشگاه هستم لذا این را می‌توانم بگویم. وی ادامه داد: پیش از این دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های خارج در تماس بودند و تزهای مشترک داشتند و به ویژه دانشمندان اروپایی به راحتی به ایران می‌آمدند و در کارگاه‌های فنی، آموزشی و تحقیقاتی مشارکت داشتند و این در حالی بود که هیچ مسئله‌ای در رفت و آمد آنها وجود نداشت. صالحی گفت: هم‌اکنون و پس از پیش آمدن قضایای روادید تعداد زیادی از دانشمندان اروپایی که مقداری احتیاط می‌کنند از آمدن به ایران استنکاف دارند.
 
البته سانسور صالحی و نگرانی رسانه‌های مورد اشاره از او قابل درک است، چراکه این جریان رسانه‌ای تمام تلاش خود را به کار بسته است تا ‌ ‌چهره‌ای بزک کرده از  امریکا و غرب  به افکار عمومی بنمایاند و در همین زمینه برجام را آفتاب تابانی توصیف کرد که منتقدین چشم دیدن آن را ندارند؛ اما اکنون یک مقام عالی رتبه دولتی، متخصص در امور هسته‌ای و عضو ارشد مذاکرات هسته‌ای هشدار می‌دهد که غربی‌ها در حال زمینه چینی و پخت و پز علیه ما هستند و باید گوش به زنگ باشیم؛ موضوعی که هرگز به مذاق بزک‌کنندگان خوش نخواهد آمد.
 
منبع: روزنامه جوان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار