علی‌رغم کارشکنی واشینگتن در اجرای توافق هسته‌ای مطرح می‌شود؛

ارنست: حفظ برجام از ارزش‌هایی است که دموکرات‌ها در سراسر آمریکا به آن معتقدند

سخنگوی کاخ سفید گفت موضوعاتی مثل حفظ برجام، ارزش‌هایی هستند که دموکرات‌ها در سراسر آمریکا به آن‌ها احترام ‌می‌گذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جاش ارنست در کنفرانس مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران درباره واکنش رئیس جمهور آمریکا به تحولات اخیر در انگلیس و جایگزینی ترزا می‌وزیر کشور انگلیس به جای دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور، گفت: اوباما در نشست ناتو در ورشو، فرصت داشت با دیوید کامرون دیدار و گفت‌و‌گو کند. در ‌‌نهایت، این روند سیاسی انگلیس است که دستورالعمل‌ها را برای ادامه راه، مشخص می‌کند. رئیس جمهور آمریکا همچنان بر این اصل تاکید دارد که روابط آمریکا و انگلیس، رابطه‌ای خاص است و رابطه‌ای است که فرا‌تر از احزاب سیاسی و شخصیت‌هایی که اداره امور این دو کشور را بر عهده دارند، ادامه داشته است. از این رو اگر ترزا می‌، نخست وزیر بعدی انگلیس باشد، رئیس جمهورکاملا با او هماهنگ خواهد شد تا - نه فقط این رابطه را حفظ کند- بلکه آن را پیش ببرد. 

یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا پس از حوادث اخیر در دالاس، ممکن است اوباما در بحث‌های کنترل اسلحه جدی‌تر شود، سوال کرد و اینکه آیا این موضوع ممکن است در سخنان فردای (چهارشنبه) اوباما انعکاس داشته باشد. 

جاش ارنست در پاسخ گفت درباره آنچه رئیس جمهور خواهد گفت، نمی‌توانم از قبل جزئیاتی را مطرح کنم. اما زمانی که رئیس جمهور از کنترل اسلحه سخن می‌گوید، منتقدان او به این نکته که او سعی دارد وضع پیش آمده را سیاسی کند، اشاره می‌کنند. سیاستمدارانی در شهر واشنگتن هستند که چشم و گوش خود را می‌بندد و امیدوار می‌شوند که مردم هم آن را فراموش کنند. 

خبرنگار دیگری به انتقال سه زندانی دیگر از بازداشتگاه گوانتانامو اشاره کرد و اینکه چه تعداد دیگری قرار است از این زندان منتقل شوند. 

جاش ارنست گفت سه نفر از زندان گوانتانامو منتقل شده‌اند، دو نفر از آن‌ها به صربستان و یکی به ایتالیا منتقل شد. به این ترتیب جمعیت فعلی این بازداشتگاه به هفتاد و شش نفر رسید. انتقال این افراد با این تضمین‌ها صورت گرفت که این افراد دیگر تهدیدی امنیتی برای آمریکا ایجاد نخواهند کرد. 
 
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پایان در سوالی درباره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آ‌مریکا، گفت اوباما در مناسبت‌های مختلف تاکید کرده است که حزب دموکرات از نامزدی حمایت کند که برای ارزش‌ها و اولویت‌هایی که او برای آن‌ها مبارزه کرده است، تلاش کند. از بسیج کردن جامعه بین المللی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، تا حفظ توافق هسته‌ای برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و مبارزه برای حقوق مدنی همه آمریکایی‌ها و حق برابر برای زنان، این‌ها ارزش‌هایی هستند که همه دموکرات‌ها در سراسر کشور، در اعتقاد به آن‌ها مشترکند. هر دو نامزد ریاست جمهوری دموکرات آمریکا به این این ارزش‌ها وفادار هستند. رئیس جمهور تاکید دارد رئیس جمهور بعدی کسی باشد که بر پایه پیشرفت‌هایی که ما در هفت سال و نیم گذشته به آن دست یافته‌ایم، مسیر را ادامه دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۵
معلومه دیگه برجامی که همش به نفع امریکاست میشه ارزش برای دموکرات ها.
آخرین اخبار