مشهد؛

رفع تصرف 1500هکتار از اراضی مشهد

هزار و 500 هکتار از اراضی تصرف‌شده امسال توسط دادستانی مشهد پس گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد شب گذشته در همایش رفع تصرف 1500هکتار از اراضی مشهد، گفت: در چهار سال گذشته بیشتراراضی جنوب مشهد توسط عده‌ای خواسته یا ناخواسته تصرف شده است.

محمد بخشی محبی افزود: پس از ارائه شکایات مختلف در خصوص تخریب محیط‌زیست به‌ویژه کوه خواری و غار خواری، بازدیدهای مختلف از مناطق ذکر شده در شکایات صورت گرفت، که حاصل آن پس گرفتن اراضی تصرف‌شده بود.

او گفت: کوه‌ها، غارها و سایر منابع طبیعی جزومنابع تجدید ناپذیر است که تخریب آنها، قدرنشناسی از نعمت‌های طبیعی است بنابراین حفاظت از آنها و جلوگیری از تخریب کوه‌ها و غارها به‌عنوان یک وظیفه مهم در جامعه محسوب می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: 417 هزار و 800 اصله نهال درخت در ارتفاعات مشهد برای جلوگیری از تصرف یا تخریب کاشته شده است.

بخشی در ادامه با تأکید بر اینکه تعداد چاه‌های غیرمجاز در مشهد بسیار است گفت: برای نخستین بار دادستانی مشهد بخشنامه‌ای را با عنوان مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز صادر کرده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد از کوهنوردان حامی محیط‌زیست خواست در راستای جلوگیری از تصرف و تخریب محیط‌زیست برای طرح شکایت در چارچوب قانون اقدام کنند.

از سال 92 در ماده 66 قانون، سمن‌ها میتوانند به‌عنوان سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشاهده بروزمشکل در بخش‌های مختلف همچون منابع طبیعی، محیط‌زیست و سایر امور جامعه ، به دستگاه قضایی شکایت کنند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.