توسعه دانشگاه نسل سوم از اولویت های برنامه ششم توسعه

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: حمایت دولت ازاین دانشگاه نسل سومی با هدف اجرای سیاست های کلان کشوری صورت می گیرد.

 محمد حسین امید معاون وزیر علوم و سرپرست دانشگاه علمی کاربردی درحاشیه اجلاس روسای مراکز علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای برنامه ششم اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور برای دانشگاه جامع علمی کاربردی نقش پررنگی دیده شده که به جهت بروز مشکلات در دانشگا های نظری ، این مراکز آموزشی به سمت نسل سوم شدن پیش رفته و شغل محور شده اند.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تا حدودی از وظایف خویش دور شده است. این دانشگاه قرار نبوده مثل سایر دانشگاه ها باشد، بطور کلی نظر وزارت علوم عدم تداخل وظایف دانشگاهها با همدیگر است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه اکنون جمعیت دانشجویی کشور رو به کاهش است، افزود:  رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه در شرایط اقتصادی جدید کشور که نیروهای مهارت آموخته در اولویت قرار گرفته، برنامه دولت بر توسعه این دانشگاه است.

امید یاد آورشد:  در راستای برنامه ها و سیاستهای کلان وزارت علوم در بازنگری رشته های تحصیلی این دانشگاه حدود 14 درصد از رشته هایی که منطبق با رسالت دانشگاه نبوده اند حذف شده و این یک رویکرد منطقی است.

وی عنوان کرد: در راستای سیاستهای کلان دانشگاه و نظارتهای انجام گرفته چنانچه هر کدام از مراکز آموزشی ضوابط آموزشی را رعایت نکنند مشمول قوانین نظارتی خواهند شد. ما در دانشگاه باید پاسخگوی خانواده های دانشجویان باشیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.