از ابقای اخباری تا ابطال حکم امید با دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم درخصوص برکناری سرپرست فعلی دانشگاه علمی کاربردی و روی کارآمدن رییس پیشین توضیحاتی را ارائه داد.

محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرپرستی دانشگاه علمی و کاربردی اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ی 157 تاریخ 28تیرماه سال 67 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هنگامی که وزیر بهداشت و وزیر علوم رییس دانشگاهی را (به دلیل ناراضی بون از عملکرد یا هر مورد دیگری) عزل می‌کنند باید مراتب را به استحضار رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی (همان ریاست جمهوری) برسانند.

معاون حقوقی و  امور مجلس وزیر علوم با بیان اینکه ماده‌ 2 قانون، اهداف، وظایف، اختیارات و تشکیلات وزارت علوم مصوب 1383 وزیر علوم اداره‌ امور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را به عهده دارد، گفت: بر اساس قسمت‌های پنج و شش نظارت بر فعالیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ارزیابی مستمر هرگونه واحد آموزش عالی یا موسسه تحقیقاتی اعم از دولتی و غیردولتی و جلوگیری از ادامه‌ فعالیت، تعلیق فعالیت، انحلال برعهده‌ وزیر علوم است.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس تبصره‌ ذیل قسمت نه این ماده انتصاب و تایید روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقات در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم اعلام کرد: رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابقای محمد اخباری، رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دانشگاه نیست و اتفاقی که در دانشگاه جامع علمی و کاربردی افتاده در راستای اقتضائات قانون وزارت علوم بر اختیار جابجایی روسای دانشگاه ها و سپس تنفیذ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

روشن با تأکید بر اینکه تغییر روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق شورای انقلاب فرهنگی به استحضار رییس جمهور می‌رسد، یادآور شد: بر اساس حکمی که از سوی دیوان عدالت دریافت‌ کرده‌ایم سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، مجاز به ادامه‌ کار خود است و زمانی که این موضوع در جلسه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود، مخالفت یا موافقت رییس جمهور مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، طی شکایت محمد اخباری رییس پیشین دانشگاه علمی و کاربردی به دیوان عدالت اداری، رای این دیوان به بقای اخباری و ابطال حکم محمدحسین امید معاون مالی و اداری وزارت علوم و سرپرست فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.