مشهد؛

فراهم کردن شرایط برای حفظ نام مشهد شهر جهانی سنگهای قیمتی

مشاور امور بین المللی سازمان میراث فرهنگی گفت: مسئولان اجرایی باید شرایط را برای حفظ نام "مشهد شهر جهانی سنگهای قیمتی"فراهم کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید شیوا در نخستین جلسه ی شورای سیاستگذاری مشهد شهر جهانی گوهر سنگ ها افزود: معیارهای مختلفی به منظور حفظ این عنوان برای چهار سال وجود دارد و هرساله ارزیابی هایی از سوی شورای جهانی سنگ های قیمتی انجام می شود.

وی اظهار داشت: چنانچه معیارها کمتر از حد نصاب باشد این عنوان از شهر جهانی گرفته خواهد شد؛ بنابراین مسئولان اجرایی باید شرایط را برای حفظ این عنوان فراهم کنند.

مشاور معاونت صنایع دستی کشور و داور ایرانی عضو هیئت پنج نفره داوری شورای جهانی صنایع دستی گفت: رونق اقتصادی و توسعه ی مسائل تجاری و افزایش رفاه شهروندان یکی از مهمترین فرصت هایی است که بعد از انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ ها به دست آمده است و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: با این انتخاب و نامگذاری، مشهد به شهری دارای برند جهانی تبدیل شد و با این شهرها وارد حوزه ی گفتمان سازی می شود.

شیوا گفت: تمامی دستگاه های دست اندرکار به خصوص شهرداری مشهد باید زمینه ی لازم را برای بهره برداری مناسب از این عنوان فراهم کنند.

به منظور بررسی انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی، پنج داور شورای جهانی صنایع دستی متشکل از یک داور ایرانی و چهار داور خارجی به سرپرستی 'قدا هیجاوی' رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی 12 اردیبهشت ماه سال جاری به مشهد سفر کردند.

بعد از بررسی این گروه و بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی در تاریخ 18 تیر ماه جاری مشهد به عنوان شهر جهانی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی انتخاب شد.

جشن انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی و اهداء لوح این انتخاب 19 مردادماه در مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.