مشهد؛

پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از عقد قرارداد و پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه ی کارگروه استانی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی استان، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید از تمام ظرفیت های قانونی برای رونق تولید و اشتغال استفاده شود تا بتوان به توسعه ی اقتصادی دست یافت.

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید از تمام ظرفیت های قانونی برای رونق تولید و اشتغال استفاده شود تا بتوان به توسعه ی اقتصادی دست یافت.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بخش خصوصی نیز باید در راستای رعایت ضوابط و قوانین و همچنین پرداخت حقوق دولتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رشیدیان در ادامه با بررسی مسائل و مشکلات حوزه ی معادن استان، گفت: ذخائر قابل توجه 2.7 میلیارد تنی معادن در استان، ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال و سرمایه گذاری است که باید به نحو شایسته ای بهره برداری شود.

وی خاطر نشان کرد: وجود 46 ماده ی معدنی در استان از مجموع 69 ماده ی قابل استحصال در کشور، فرصت بی بدیلی را برای خراسان رضوی در این حوزه فراهم کرده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در کنار توسعه ی معادن وجلب سرمایه گذاری در این بخش، باید ملاحظات زیست محیطی و توجه به منابع طبیعی همواره مورد توجه قرار داشته باشد.

رشیدیان با اشاره به اهتمام جدی دولت مبنی بر رونق تولید و اشتغال، اظهار داشت: به همین منظور 16 هزار میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که سهم خراسان رضوی از این اعتبار 760 میلیارد تومان است؛ افزود: تاکنون هزار و 540 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و متقاضی دریافت تسهیلات شده اند.

رشیدیان گفت: از این تعداد 677 مورد مربوط به حوزه ی صنعت و 863 تقاضا در بخش های مرتبط با جهاد کشاورزی می باشد که در مجموع و تاکنون مشکلات 481 واحد با اعتباری بالغ بر 701 میلیارد تومان در کمیته کارشناسی بررسی، تایید و به بانک ها شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بانک های عامل نیز تا این تاریخ معادل 162 میلیارد تومان عقد قرار داد و تسهیلات پرداخت کرده اند.

وی به پیگیری های استان از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: این روند در استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در این جلسه که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع، مدیران ستادی حوزه ی اقتصاد، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و روسای گرو های کاری ذیل ستاد حضور داشتند؛ به مشکلات شش واحد صنعتی رسیدگی و دستور مقتضی از سوی استاندار خراسان رضوی برای رفع مشکلات هر واحد صادر شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار