بلومبرگ در مطلبی به بررسی حملات اخیر در آلمان و تأثیر آن‌ها در اذهان عمومی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: پس از چهار حمله اخیر آلمان که کشته و زخمی‌های بسیاری بر جای گذاشت، این کشور در شرایط سختی قرار دارد. این مسئله بر آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – و دولت وی برای خاتمه دادن به خشونت ها فشار آورده است.

آخرین حمله روز یکشنبه در شهر آنسباخ، و در جریان یک جشنواره موسیقی اتفاق افتاد. مهاجم این حمله، یک پناهنده 27 ساله سوری اعلام شده است. وی در محلی نزدیک به ورودی این جشنواره خود را منفجر کرد. در جریان این حمله 12 نفر زخمی شدند.

این حمله انتحاری پس از تیراندازی در یک مرکز خرید در مونیخ رخ داد. طی این حمله یک نوجوان 18 ساله، 9 نفر را به ضرب گلوله کشت و سپس اقدام به خودکشی کرد. پلیس آلمان اعلام کرد مهاجم این حمله هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی نداشته است. روز شنبه نیز حمله دیگری در شهر اشتوتگارت رخ داد. یک مهاجر سوری 21 ساله به یک زن باردار با کاردی بزرگ حمله کرد و او را کشت. دوشنبه هفته گذشته نیز یک پناهجوی افغان که گفته می‌شود از افکار داعشی الهام گرفته بود با تبر 2 مسافر قطار را زخمی کرد.

بر خلاف فرانسه که در پی وقوع حملات تروریستی در آن، صدها نفر کشته شدند، آلمان مدت‌ها از وقوع این حملات جلوگیری کرده بود. با اینکه خشونت‌ها در آلمان نسبت به آنچه در فرانسه و بلژیک رخ داد کمتر بوده است، فشارها بر مرکل برای بازبینی مسئله مهاجران افزایش یافته است.

"استفان مایر" – قانونگذار آلمانی – مردم آلمان را به آرامش دعوت کرد و نسبت به قضاوت‌های عجولانه – خصوصا در مسئله سیاست‌های مرکل درباره مهاجران خارجی – هشدار داد. ورود بیش از یک میلیون مهاجر به آلمان، موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

مایر در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: "نگرانی در میان مردم آلمان در حال افزایش است. اما باید بین مسائل مختلف تفاوت قائل شد. آنچه روز جمعه اتفاق افتاد ارتباطی با سیاست‌های مهاجران نداشت. سرزنش کردن آنگلا مرکل به دلیل این حمله کاملا اشتباه است."

مرکل روز شنبه با اعضای امنیتی دولت، جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد تا راهکاری برای پایان دادن به خشونت‌ها و اطمینان خاطر بخشیدن به شهروندان آلمانی بیابند. وی به خبرنگاران گفت: " ما آنچه در پس این حمله بوده است را خواهیم یافت. دولت و نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت و محافظت از آزادی تمامی شهروندان آلمانی تلاش می‌کنند."

این در حالی است که هنوز ارتباط این مهاجم انتحاری با گروه‌های تروریستی مشخص نشده است. وی پیش از این، اقدام به خودکشی کرده بود. مقامات آلمان اعلام کردند وی باید به بلغارستان فرستاده می‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار