افزایش 26 درصدی آمار مرگ‌و‌میر مهاجران در سال جاری میلادی

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد آمار تلفات مهاجران در هفت ماهه نخست سال 2016، از مرز 4 هزار نفر گذشت.

افزایش 26 درصدی آمار مرگ‌و‌میر مهاجران جهان در سال جاری میلادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «تایمز»، «سازمان بین‌المللی مهاجرت» سه‌شنبه، در گزارشی اعلام کرد آمار مرگ‌و‌میر مهاجران در 7 ماهه نخست سال جاری میلادی از مرز 4000 نفر گذشت که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، 25 درصد رشد داشته است.  

از ابتدای سال جاری میلادی، حدود 3120 مهاجر در آب‌های مدیترانه غرق شده‌اند. در این میان، راه آبی دریای مدیترانه به ایتالیا با 2692 قربانی، مرگبارترین مسیر شناخته شده است. پس از آن نیز مسیرهای آبی دریای مدیترانه به یونان (با 383 قربانی) و اسپانیا (با 45 قربانی) به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم مرگبارترین مسیرها قرار دارند. 

شمال آفریقا نیز با آمار 342 نفری تلفات، یکی دیگر از مرگبارترین مناطق برای مهاجران لقب گرفته است. در این منطقه، برخی از مهاجران بدست قاچاقچیان و یا مقامات محلی به قتل می‌رسند. 

مرز میان ترکیه و سوریه نیز یکی دیگر از مناطق مرگبار برای مهاجران از ابتدای سال جاری میلادی بوده است. آمار حملات مرگبار علیه مهاجران سوری که قصد دارند از مرز ترکیه عبور کنند در سال جاری میلادی، افزایش یافته است. طبق گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، از ابتدای سال جاری حدود 64 پناهنده سوری بدست نیروهای مرزی ترکیه به قتل رسیده‌اند.  



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار