مرکل از سیاست‌هایش در قبال پناهجویان دفاع کرد

با افزایش تعداد حملات در کشورهای اروپایی و آلمان، آنگلا مرکل همچنان از سیاست هایش در قبال پناهجویان دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پنجشنبه (7 مرداد) در یک نشست خبری در برلین اعلام کرد از هیچ یک از اقداماتی که در سال گذشته انجام داده پشیمان نیست و از «تصمیم‌های سیاسی‌ای که گرفته است، دفاع می‌کند.»

مرکل گفت: «به عنوان صدراعظم، تا حد زیادی برای اکثر تصمیماتی که گرفته شده است، مسئول هستم. همیشه باید بسنجم که آیا یک تصمیم با ارزش‌های ما همخوانی دارد یا خیر و این بدان معنا نیست که هیچگونه خطری وجود ندارد.»
وی افزود: «این اصل اساسی که آلمان به مسئولیت انسانی خود پایبند است مسأله درستی است. به نظرم، اگر ما از عمل به مسئولیت انسانی خود سر باز می‌زدیم، عواقب بسیار بدی در انتظارمان بود.»

از تاریخ 18 جولای (28 تیر) چهار حادثه خشونت‌بار در آلمان رخ داده است.
در تاریخ سوم مرداد یک پناهجوی 27 ساله سوری در نزدیکی یک کافه در شهر جنوبی آنسباخ، بمبی را که در کوله پشتی‌‎اش قرار داشت، منفجر کرد. در این حادثه 15 نفر زخمی شدند.

در همان روز یک پناهجوی 21 ساله سوری در شهر روتلینگن با چاقو به یک زن و دو تن دیگر حمله کرد؛ این حمله یک کشته و 2 زخمی بر جای گذاشت.

در تاریخ اول مرداد، یک نوجوان 18 ساله در مجتمع تجاری المپیا در شمال مونیخ به روی مردم آتش گشود. در این تیراندازی دست کم 10 نفر (از جمله فرد ضارب) کشته و 16 تن زخمی شدند.

در تاریخ 28 تیر یک نوجوان 17 ساله با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد که در این حمله سه نفر به شدت زخمی شدند.

مرکل گفت این مهاجمان «باعث شرمساری کشوری شدند که از آنها استقبال کرده بود.»
منتقدان مرکل بر این باورند که سیاست‌های او برای ورود پناهجویان به آلمان، بدون انجام بررسی‌های لازم، سبب وقوع چنین حوادثی در این کشور شده است.

سال گذشته پناهجویان بسیاری از کشورهای جنگ‌زده خاورمیانه و شمال آفریقا، راهی کشورهای اروپایی، به ویژه آلمان شدند.

مقامات آلمان اعلام کردند هزاران تن از پناهجویان غیرقانونی را از این کشور اخراج خواهند کرد.
صدر اعظم آلمان در ادامه با اشاره به اینکه دولت تدابیر امنیتی شدیدتری را اتخاذ خواهد کرد، گفت: «برهه زمانی چالش برانگیزی بوده و همچنان خواهد بود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار