حزب راست افراطی آلمان خواستار اسکان آوارگان در خارج از اروپا شد

رئیس حزب راست افراطی آلمان اعلام کرد آوارگان و مهاجران غیرقانونی باید در جزایری خارج از اروپا اسکان داده شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «فراوکه پتری» رهبر حزب «آلترناتیو برای آلمان» در گفتگو با روزنامه «بیلد» اعلام کرد برلین باید آن دسته از آوارگانی که با تقاضای پذیرش آنها موافقت نشده است، و همچنین مهاجران غیر قانونی را به جزایری در خارج از اروپا بفرستد.

وی با اعلام این مطلب افزود: آلمان همچنین باید دفتر امور آوارگان خود را به یک اداره امور مهاجرت تغییر دهد.

پتری در این باره گفت: آوارگان و مهاجران غیر قانونی که با درخواست های آنها مخالفت می شود، باید در دو جزیره در خارج از اروپا اسکان داده شوند و سازمان ملل متحد باید وظیفه حفاظت از آنها را به عهده بگیرد اما وی به نام این جزایر اشاره ای نکرد.

این در حالی است که رسانه هایآلمان در واکنش به اظهارات مطرح شده توسط پتری، اعلام کردند منظور وی در این سخنان، دو جزیره «نائورو» و «مانوس» در اقیانوس آرام است که استرالیا در آنها اقدام به راه اندازی اردوگاه هایی برای آوارگان کرده است. آوارگانی که قصد دارند خود را با قایق به سواحل استرالیا برسانند، اما در میانه راه رهگیری می شوند، به این جزایر منتقل می شوند.

پتری در این باره گفت: من همچنین پیشنهاد می کنم اداره فدرال مهاجرت و آوارگان، به یک اداره امور مهاجرت تبدیل شود و تحقق این موضوع را تضمین کند که مهاجران غیر قانونی، کشور را هر چه سریعتر ترک خواهند کرد.

اعلام این موضوع در حالی است که اداره فدرال مهاجرت و آوارگان آلمان از سال گذشته با هجوم صدها هزار آواره روبرو شده است.

پتری که به انجام سخنرانی های بسیار تند مشهور است، اوایل سال کنونی نیز از مقامات پلیس آلمان درخواست کرده بود تا اجازه استفاده از سلاح گرم را علیه مهاجران غیر قانونی صادر کنند.

هجوم بیش از یک میلیون آواره به آلمان طی سال گذشته، باعث تشدید حمایت های مردمی از حزب «آلترناتیو برایآلمان» شده است. این حزب اکنون در هشت مجلس ایالتی از مجموع 16 مجلس ایالتی این کشور، دارای نماینده است. همچنین پیش بینی می شود این حزب راست افراطی، در انتخابات ماه آینده در برلین و مکلنبورگ - ورپومرن، پیروزی چشمگیری را به دست بیاورد.

طی سال گذشته بیش از یک میلیون آواره و مهاجر غیر قانونی وارد آلمان شدند که بیشتر آنها، از جنگ و شرایط دشوار در سوریه، افغانستان و عراق گریختند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار