جلیلی:

آمارها، با وعده‌های برجام همخوانی ندارد/دریافت حقوق‌ نجومی، ناشی از احساس کدخدایی است

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: پرداخت‌های نجومی، ناشی از فرهنگ کدخداپذیری است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت حیات طیبه، "سعید جلیلی"، دبیر سابق شورای امنیت ملی کشورمان، دیروز(پنجشنبه 7 مرداد ماه) در یادواره شهدای بسیج که در مسجد لولاگر تهران برگزار شد، با بیان اینکه وقتی پشت خیمه دشمن، جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه به پیروزی می‌رسد، خوارج زمان به کمک رژیم صهیونیستی می‌آیند، تأکید کرد: مکر اموی و جهل اشعری، دو لبه یک قیچی هستند و سعودی، دموکراسی را سرنیزه می‌کند و اشعری‌ها دچار تردید می‌شوند.
 
جلیلی افزود: وقتی انقلاب، توانایی خودش را در دفاع مقدس و مسایل مهم راهبردی نشان می‌دهد، همان زمان، کسانی از درون، فریاد نمی‌توانیم سر می‌دهند.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه تصریح کرد: وقتی دشمن، عاجزانه اعتراف می‌کرد عقربه پیشرفت هسته‌ای ایران، تندتر از عقربه فشارهای ماست و دیگر ابزاری برای فشار نداریم، عده‌ای صحبت از تردید در فایده انرژی هسته‌ای می‌کردند.
 
وی در بیان مصداقی دیگر از اهل تردید گفت: زمانی که جنگ سوریه شروع شد، خیلی‌ها آن ابتدا دچار تردید شدند که باید به سوریه کمک کنیم یا نه، ولی جوانان مدافع حرم و بصیر ما در این مسیر، تردید به خود راه ندادند، نترسیدند و آن حماسه‌های بزرگ را خلق کردند.
 
جلیلی ادامه داد: وقتی در کنار منابع عظیم خدادادی، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده شما به مرحله شکوفایی می‌رسد، عده‌ای در همان موقع، صحبت از واردات مدیر می‌کنند و توانایی ملت را در حد آبگوشت بزپاش ارزیابی می‌کنند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه افراد نباید ضعف و ناتوانایی‌های خود را به یک ملت رشید انتساب دهند، گفت: افرادی، به جای رفع ضعف‌های خود، آدرس غلط می‌دهند.
 
جلیلی در بخش دیگری از سخنانش افزود: می‌گفتند با اجرای برجام، تحریم‌ها لغو و موانع بانکی برطرف می‌شود. پس امروز، با گذشت ۶ ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد، اما چرا آمار خود شما این نیست؟
 
وی ادامه داد: چرا در وضعیتی که به بعضی کشورهای منطقه، امکان صادرات وجود دارد و رقبای ایران شما هم ضعیف شده‌اند، سهم ایران، آنجا هم "تقریبا هیچ" است؟
 
وی با بیان اینکه فتنه و عقب‌نشینی در بستر ایجاد تردید در توانایی‌های ملت شکل می‌گیرد، گفت: دشمن می‌خواهد با ایجاد تردید، ملت را از پیشرفت بازدارد.
 
جلیلی تصریح کرد: با اتکا به توانایی‌های ملت می‌توان با عزت و اقتدار، گره‌ها و بن‌بست‌ها را در عرصه‌های مهم مثل گاز، نفت و … گشود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنانش گفت: ان فی العدل سعه؛ کسانی که به دنبال گشایش هستند بدانند در ظلم، گشایشی نیست.
 
وی در پایان تأکید کرد: اگر بی‌عدالتی و عدم توازن و تبعیض را در فضای جهانی به رسمیت شناختیم و گردن گذاشتیم، در داخل هم، همان توازن و بی‌عدالتی و تبعیض بازتولید خواهد شد. حقوق‌های نجومی، بی‌نسبت با تلقی ما از مناسبات جهانی نیست. بعضی خواهند گفت اگر دنیا کدخدا و رعیت دارد، چرا در داخل کدخدا و رعیتی نباشد؟ صاحبان حقوق‌های نجومی، احساس کدخدایی دارند و صریحاً خود را محق می‌دانند. این فرهنگ کدخداپذیری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار