گیلان؛

نصب المان شهید محمدحسین عطری در رشت

المان شهید مدافع حرم مزیّن به نام و تصویر شهید محمدحسین عطری در رشت ساخته و نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  گیلان؛ شهردار منطقه ۴ رشت با اعلام این خبر گفت: المان شهید محمدحسین عطری، دومین شهید مدافع حرم استان گیلان در ابتدای شهرک حمیدیان رشت محل سکونت خانواده این شهید بزرگوار نصب شده است.

علی مقصودی با بیان اینکه این المان توسط دکتر حسنی، استاد دانشگاه طراحی و تقدیم روح پاک شهید مدافع حرم شده است، افزود: در طراحی و ساخت این المان از گل‌ های هشت ‌پر و ساختمان سه بام حرم حضرت زینب کبری (س) الگوبرداری و از مفاهیم علوم عرفانی برای نمایش عروج ملکوتی شهیدان راه حق بهره‌گیری شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت المان شهید مدافع حرم گیلان 25 روز طول کشیده است، خاطرنشان کرد: المان شهید محمدحسین عطری توسط خانواده این شهید گیلانی مدافع حرم و با حضور مردم و مسئولان پنجشنبه 7 مردادماه در آستانه سالروز تولد شهید عطری رونمایی شد.

پاسدار شهید محمدحسین عطری متولد 8 مرداد 1355 دومین شهید مدافع حرم استان گیلان است که 14خرداد 1392 در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به فیض شهادت رسید و پیکر مطهرش در سلیمانداراب رشت در جوار مزار روحانی شهید میرزا کوچک‌خان به خاک سپرده شد.

از شهید عطری دو فرزند به نام‌های زهرا و محمدمهدی به یادگار مانده است.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.