مشهد؛

اقدامات موثر بنیاد مسکن برای خدمت رسانی به مناطق محروم

استاندار خراسان رضوی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محوری ترین تشکل در تحقق توسعه روستایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در مراسم بهره برداری از پنج طرح هادی روستایی در شهرستان قوچان که با حضور آیت الله رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: این نهاد از یادگارهای پربرکت برجای مانده از امام راحل(ره) است.

وی افزود: تاکنون اقدامات موثری از طریق بنیاد مسکن برای خدمت رسانی به مناطق محروم و توسعه روستایی انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خدمات رسانی به نقاط کم برخوردار، اظهار داشت: دولت یازدهم برای اجرای منویات معظم له و عملیاتی شدن عدالت توزیعی، برنامه های مختلفی را برای ارائه خدمات و توسعه متوازن این مناطق دردستورکار قرار داده است.

رشیدیان تصریح کرد: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون شاهد بهبود شاخص های خدمت رسانی به روستاها در بخش های آب، برق، گاز و بهسازی و آسفالت جاده ها بوده ایم.

وی به تببین اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی و اشتغال روستایی با هدف افزایش ماندگاری در این مناطق و مقابله با پدیده حاشیه نشینی پرداخت و گفت: در همین راستا 20 میلیارد تومان اعتبار از سوی معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری برای اجرای 19 طرح اشتغالزای روستایی به استان اختصاص یافت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نخستین طرح در روستای مرندیز شهرستان بجستان اجرایی شد.

رشیدیان با بیان اینکه 60 درصد از مساحت استان در نوار زلزله خیز قرار دارد به روستاییان توصیه کرد تا از اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آسفالت معابر 114 روستا از محل 31 هزار تن قیر رایگان اختصاص یافته به استان تامین شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مجموعا در استان باید با این مقدار قیر آسفالت 140 روستا عملیاتی شود که با تحقق این 114 مورد طی چهار ماه امسال، اجرای کامل اهداف مورد نظر با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار