یاسوج؛

1730 میلیاردریال برای طرح های درمانی هزینه شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: یک هزار و 730 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بخش بهداشت و درمان این استان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ امام بخش قائدی گفت: این اعتبار از سال 92 تاکنون برای 130 پروژه افتتاح شده و 35 طرح در دست اجرای حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی میزان اعتبار طرح های بهداشت و درمان این استان از محل منابع مختلف در سال 92 را 910 میلیارد ریال برآورد کرد.

فائدی تصریح کرد: در سال 93 و 94 نیز 820 میلیارد ریال برای زیرساخت های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد و امسال نیز تاکنون 200 میلیارد ریال به طرح های درمانی این استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: ساخت 70 خانه بهداشت، تعمیر 200 خانه بهداشت دیگر،احداث چهار پایگاه اورژانس جاده ای،کلنیک دندان پزشکی یاسوج، کلینیک متخصصان باشت،دو مرکز جامع درمانی گچساران و زایشگاه دیشموک از مهمترین طرح های بهره برداری شده بخش بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون 35 پروژه بزرگ زیرساخت های بهداشت و درمان در این استان در حال اجراست.

قائدی ابراز کرد: ساخت بیمارستان سوختگی در شهرستان های گچساران و بویراحمد و احداث سه کلینیک متخصصان در شهرهای دوگنبدان، دهدشت و یاسوج از مهمترین پروژه های درمانی بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح ها را 620 میلیارد ریال برآورد کرد.

قائدی بیان کرد: برخی از طرح های بزرگ درمانی در حال ساخت مانند هفت بیمارستان در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت راه و شهرسازی اجرا می شود که اعتبار مورد نیاز آنها 850 میلیارد ریال است.

850 تخت بیمارستانی دولتی، 150 تخت خصوصی، 350 خانه بهداشت، 70 مرکز درمانی از جمله زیرساخت های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد است.

600 پزشک عمومی و دندان پزشک، 250 پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان به مردم خدمت می کنند.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.