مشهد؛

اجرای طرحهای خودکفایی و اشتغال کمیته امداد

همزمان باآغاز دهه کرامت طرحهای خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در شهرستان کلات اجرای شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به طرح خانه مسافر به عنوان یکی از از طرح های این کمیته گفت: این طرح با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در قالب ارائه مجوز ساخت این اتاق‌ها صورت گرفته است: پیش بینی می‌شود امسال 100 خانه مسافر در سطح خراسان رضوی فعال شود و مرکز خودکفایی و اشتغال در منطقه طبیعی و گردشگری روستای بابا رمضان اولین و مرحله بعدی اجرای این طرح در شهرستان نیشابور خواهد بود.

حبیب الله آسوده با اشاره به شرایط اشتغال و خودکفایی برخی از مددجویان کمیته امداد کلات گفت :در منطقه گردشگری بابا رمضان با کمک به مددجویان شاهد رونق در بخش گردشگری در منطقه خواهیم بود کمیته امداد نه تنها تولید فقر در کشور نمی‌کند، بلکه از سوءتدبیری که سبب ایجاد فقر افراد در جامعه شود نیز جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به همکاری وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی از انجام طرح تولید برق توسط مددجویان این سازمان در کشور، این امر را مصداق عملی اقتصاد مقاومتی برشمرد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به وجود فرصت‌های شغلی مناسب و کارآفرینی توسط مددجویان زیرپوشش کمیته امداد خراسان رضوی برای رسیدن به خودکفایی و افزایش میزان اشتغال اضافه کرد: امسال اعتبارات بانکی تخصیص یافته به کمیته امداد خراسان رضوی 50 درصد کاهش داشته، به طوری که این رقم در سال جاری 67 میلیون تومان بوده است

آسوده هدف گذاری امسال طرح تولید برق از انرژی خورشیدی را حدود دو هزار مولد برشمرد و یادآور شد: این مولدها می‌توانند تقریباً 10 مگا وات برق تولید کنند.

وی از پرورش موفقیت آمیز شتر توسط مددجویان کلات پس از 30 سال در این شهرستان با مشارکت کمیته امداد این شهرستان خبر داد و گفت: به سه نفر از مددجویان در سال گذشته 45 میلیون تومان تسهیلات اعطا شد که خوشبختانه در حاضر به دو برابر شدن تعداد شترها منجر شده است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به طرح شالیکاری برنج در این شهرستان که جهت اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد کلات اجرا شده است، گفت: بر اساس این طرح در هر هکتار سه تن برنج تولید می‌شود که از این میزان 2.5 تن برنج مفید و مابقی آن برنج شکسته است.

آسوده گفت: مددجویان زیر پوشش این سازمان می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان و حمایت مسؤولان زمینه مناسب برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند چراکه نیروهای مستعد و پرتلاشی برای ایجاد مشاغل و کارآفرینی در سطح استان هستند.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر 130 فرصت شغلی دارای نتیجه در سطح خراسان رضوی ایجاد شده است گفت: تاکنون چند طرح اشتغال و خودکفایی در خراسان رضوی با اعتبار 70 میلیون تومان از منابع بانکی اجرا شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.