بهروز مفید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اکثر کارگردان‌های قدر با سینمای کودک قهر کرده‌اند

فاصله زیاد سینمای کودک ما با واقعیت و توجه کم مسئولان فرهنگی، موجب قهر کارگردان‌های شاخص با این حوزه شده است.

بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت سینمای کودک و انتقاد از جایگاه آن در کشورمان گفت: ما در بخش سینمای کودک فاصله‌های زیادی با واقعیت داریم. چنانچه این موضوع باعث شده، اکثر کارگردان های قدر با سینمای کودک قهر کنند. تمام حرف ها و حدیث ها و قول های مسئولان فرهنگی زمان برگزاری جشنواره کودک و نوجوان است که پس از اتمام جشنواره همه را فراموش می کنند. انگار هیچ قول و حرفی در زمینه حمایت همه جانبه به زبان نیاوردند.

وی افزود: متاسفانه سینمای کودک مهجور است و انگار جزو سبد خانواده‌ها نیست. سینمای کودک با اهمیتی که دارد، نیاز به حمایت‌های بیشتری خواهد داشت. اگر غیر از این شود، افرادی مانند من دلسرد خواهیم شد.


مفید با بیان نارضایتی از وضعیت اکران فیلم «دزد و پری» گفت: زمانی که این فیلم در جشنواره اصفهان جایزه گرفت، مسئولان ابراز امیدواری کردند خانواده‌ها را به سینما می‌کشاند.

تهیه کننده «یکتا» افزود: با وجود اینکه سینماهای خوبی گرفتیم اما متاسفانه سانس‌های مناسبی به فیلم تعلق نگرفت. بیشتر سانس‌های «دزد و پری» ظهر بود و حتی سانس شب نیز نزدیک به آخر شب می‌شد. حالا فکر کنید با این اوصاف چه لطمه‌ای به فروش وارد شد.

مفید اظهار داشت: در بحث تبلیغات نیز که یکی از مهمترین ارکان فروش فیلم است، اقبال با ما همراهی نکرد. متاسفانه مسئولان ارشاد نیز که قول به وجود آوردن فضای سینمایی مناسب و تبلیغات خوبی را برای اکران «دزد و پری»دادند، از وعده خود سر باز زدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار