کرمان؛

رسالت خبرنگار آگاهی و هدایت جامعه بشری است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت :خبرنگاران باید در افزایش روحیه مطالبه گری در جامعه همت والا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی ؛ ضمن تبریک 17 مرداد روز خبرنگار، گفت:روز خبرنگار یادآور خدمات و زحمات انسان‌های شریف و فرهیخته‌ای است که در کسوت خبرنگاری و به مدد قلم‌های پاک و توانای خود به عنوان وجدان بیدار جامعه، بیرق بیداری و آگاهی را به دست گرفته و موجبات تهذیب، تعالی، پیشرفت و توسعه جامعه بشری را فراهم می‌آورند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر بویژه شهید صارمی، افزود: مجاهدت شهید صارمی در عرصه خبر رسانی و آگاهی بخشی به جامعه گواه ارزش های این حرفه الهی است که باید در پاسداشت آن اهمیت قائل بود.

پورابراهیمی خبرنگاری را حرفه ای مقدس و شرافتمندانه دانست و خاطر نشان کرد: تلاش فعالان عرصه خبر که لحظه‌های زندگی خود را صرف انتشار اخباری می‌نمایند که جامعه به دانستن آن نیازمند است، قابل تقدیر و تمجید است و انتخاب روزی به عنوان روز خبرنگار که یادآور همت والای خبرنگار شهید محمود صارمی است؛ بیانگر ارزش و اهمیت این حرفه در جامعه می‌باشد که حضور در این عرصه تنها با عشق ممکن است و بس.

وی بیان دقیق و سریع واقعیت های جامعه را از وظایف اصلی اصحاب رسانه عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که می تواند عملکرد مسئولان را به مردم انتقال دهد و خواسته های مردم را به گوش مسئولان برساند و در جهت رشد جامعه حرکت کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسالت خبرنگار آگاهی و هدایت جامعه بشری است، تصریح کرد: خبرنگاران باید در افزایش روحیه مطالبه گری در جامعه در راستای افزایش حس مسئولیت پذیری در استان و اینکه مردم در برابر اتفاقاتی که در اطراف خودشان می افتد عکس العمل نشان داده و خود را مسئول بدانند همت والا داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارزش و منزلت خبرنگار تنها به روز خبرنگار معطوف نمی شود، ابراز امیدواری کرد: به فضل الهی و با یاری و کمک اهالی رسانه، شاهد پیشبرد شایسته اهداف و برنامه‌های دولت در استان کرمان و ایجاد فضایی پر نشاط و امید و همچنین توسعه رونق اقتصادی در این خطه زر خیز باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.