کرمان؛

کرمان می تواند پیشتازتولیدخبرهای بزرگ باشد

استاندارکرمان درجمع خبرنگاران صداوسیما وباشگاه خبرنگاران مرکز کرمان گفت: خبرنگاران باایجادموج اقتصادی پیشتازعرصه اقدام وعمل در اقتصادمقاومتی باشند.

کرمان می تواند پیشتازتولیدخبرهای بزرگ باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، علیرضا رزم حسینی امروز ظهر به مناسبت روز خبرنگار درجمع اعضای واحدخبر و خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان که در صدا وسیما برگزارشد گفت: امروز استان کرمان پیشتاز عرصه اقتصادمقاومتی است و دربسیاری حوزه ها کارهایی که در استان آغازشده است دردیگر استانها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید دربین مردم روحیه مطالبه گری برای اقتصاد مقاومتی راایجاد کرد ،گفت:مردم امروز نیازی به بازی های سیاسی وتوجه به اهداف حزبی مدیران ندارند و خبرنگاران باید به اقتصاد مردمی واقداماتی که مردم درحوزه کارآفرینی انجام می دهند، بپردازند.

استاندار کرمان تصریح کرد: 15هزار میلیاردتومان پروژه اقتصادی در استان کرمان تعریف شده است وبالغ بر10شرکت ومجموعه بزرگ اقتصادی در حوزه اقتصاد مردمی ورود کرده اند.

رزم حسینی ابزار اقتصاد مقاومتی را شبیه به کارجهادی در دوران دفاع مقدس ذکر کرد وافزود: گفتمان سازی درحوزه اقتصاد مقاومتی باید آغاز شود واین را تاکید کنیم که با توزیع پول یارانه بین مردم فقر به پایان نمی رسد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تاکید کرد: توسعه اقتصادی با سیاسی بازی شدنی نیست وتنهابا کار شبانه روزی و جهادی انجام می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در روستاها ازگذشته دور روش های اقتصادی برای فعالیت وجود داشته که باید احیا شود گفت: در روستاهای قلعه گنج از 40سال قبل روش ایجاد صندوق های محلی وجمع آوری پول برای ایجاد کار وجود داشته وهم اکنون نیز با وام های در حد300هزارتومان کارآفرینی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: با سالی 300میلیاردتومان دولت نمی توان در استان پهناوری مانند کرمان کارزیادی انجام داد درنتیجه بایداز اقتصاد مردمی کمک گرفت.

وی روز خبرنگار را بهانه برای دیده شدن اصحاب رسانه واهل قلم دانست وگفت: خبرنگاران باید حرمت قلمی را که خداوند درقرآن به آن قسم خورده نگه داشته ودرراستای احقاق حق مردم کار کنند و نه اینکه با سیاسی بازی وتوجه به حزب چپ وراست ازحوزه تلاش های که در اقتصاد مقاومتی می شود غافل شوند.

استاندار کرمان با اشاره به حجم گسترده کاری که در استان کرمان در حوزه اقتصادی می شود گفت: انتظار ما از صدا سیما این است که همان گونه که ما در بخش اقتصادی در کشورپیش روو مبتکر هستیم درحوزه انتشار خبرهم پیشتاز باشیم و باارائه کارهای نو در حوزه گزارش وخبربه اقدامات مثبت دولت در استان کمک کنیم.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: کاردرحوزه اقتصادمقاومتی درکرمان رااز سال 93 آغاز کردیم آن هم بادست خالی وبدون کمک ازدولت وبه همین دلیل پیشتاز این عرصه درکشور شدیم. وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش اختیارات استانها روز به روز شاهد ارتقا خدمات رسانی به مردم باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار