بجنورد؛

اعطای حکم انتصاب نماینده ولی فقیه

نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی منصوب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد، در مراسم اعطای حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی که در نشست شورای اداری این استان برگزار شد، نماینده دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه را مشروعیت نظام در استان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی وظیفه اصلی ولی فقیه را، پیوند دادن نظام و ملت در استان دانست و هدف ولی فقیه در استان را، حمایت و هدایت فکری، اخلاقی، رفتاری و تربیت اجتماعی برای تعمیق فرهنگ اسلامی و کمک به تحقق سبک زندگی اسلامی برشمرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور هم در این مراسم با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، از نظر رهبر معظم انقلاب، چهره ای فاضل، ارزشمند، مردمی، ولایتمدار، نویسنده، خوش فکر، خطیب و به ویژه مورد اعتماد رهبری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در ادامه با بیان اینکه نماینده ولی فقیه، ادامه غدیر و ولایت فقیه و نقطه اتصال مردم و ولایت است، گفت: نظام ما سکولار نیست بلکه نظامی متکی به ارزش های اسلامی است و مهم ترین شرط یک نماینده ولی فقیه هم پذیرش و وفاداری به اصل نظام و ارزش های اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمینتقوی همچنین با تجلیل از نیم قرن مجاهدت آیت ا... حبیب ا... مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت ا... مهمان نواز، حجت نظام در این استان هستند و باید از ایشان استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم گفت: امیدواریم بتوانیم زینت ولایت فقیه باشیم و افتخارمان این خواهد بود که عملکردی داشته باشیم که به تائید و مُهر ولی فقیه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خود را شاگرد مکتب امام زمان (عج) دانست و افزود: ان شاء الله شاگرد خوبی در این مکتب باشیم و بتوانیم دل ها را به هم نزدیک کنیم.

استاندار خراسان شمالی نیز در ابتدای این مراسم با تبریک دهه کرامت گفت: مقام معظم رهبری دو هدیه به این استان عطا کردند؛ یکی سفر سال 91 به این استان بود که با راه اندازی و بهره برداری بیش از 700 پروژه همراه شد و دیگری هم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بود.

محمدرضا صالحی در ادامه با تبریک روز خبرنگار هم گفت: خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه و حلقه وصل مسئولان و مردم می توانند امید و تحرک را به شریان های جامعه تزریق کنند.

انتهای پیام /آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.