سردار مومنی در تبریز:

متلاشی شدن 173 باند قاچاق کالا/امنیت در مرزهای کشور برقرار است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به آمادگی کامل مرزبانان امنیت خوب و کامل در مرزهای کشور برقرار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛سردار سرتیپ اسکندر مومنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: هدف از حضور و بازدید از 2 استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در روزهای اخیر بررسی وضعیت امنیتی بخصوص امنیت مرزها و بررسی اولویت های ماموریتی در نیروی انتظامی است. 

وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا، سرقت و جرایم عمومی، ورود، توزیع و عرضه مواد مخدر در جامعه، امنیت اخلاقی و اجتماعی، کاهش تصادفات و آموزش از اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی در سال جاری است. 

سردار مومنی گفت: حضور میدانی و بازدیدهای صورت گرفته نیز برای بررسی روند پیشرفت در حوزه های ماموریتی است. 

وی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی شاخص های امنیتی بسیار خوب بوده و در امنیت مرزها و حوزه انتظامی نسبت به سال گذشته اکثر شاخص ها در جرایم عمومی بهبود یافته است. 

کشف 65 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق با متلاشی شدن 173 باند

سردار اسکندر مومنی در ارتباط با کالاهای قاچاق گفت:در چهار ماه اول سال 95، ارزش کالاهای مکشوفه حدود 65 هزار میلیارد ریال در کشور بوده است که در این زمینه 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در این بازه زمانی در سطح کشور 173 باند متلاشی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در خصوص پرونده‌های بالای 5 میلیارد ریالی قاچاق کالا شاهد 83 درصد افزایش هستیم.

سردار مومنی یکی از اولویت‌های اصلی ناجا را جلوگیری از ورود دوباره کالای قاچاق به چرخه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: عدم پرداختن به این مهم، تاثیرات منفی خود را بر پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کند و در این راستا جلسات چند جانبه با دستگاه قضائی و دولت داشتیم تا زمینه لازم فراهم شود بنابراین تلاش بر این است که در آینده نزدیک کالای قاچاق کشف شده دوباره وارد چرخه تولید نخواهد شد.

وی افزود: با کالای مکشوفه قاچاق که نمونه مشابه در داخل کشور وجود دارد با هماهنگی انجام شده با قوه قضائیه و دولت معدوم می‌شوند.

افزایش 80 درصدی کشفیات مواد مخدر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش آمار کشفیات اظهار کرد: در سال جاری در حوزه مواد مخدر حدود 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته ایم. 

سردار مومنی با تاکید بر اینکه در مرزهای کشور امنیت قابل قبول و پایداری برقرار است، گفت: با توجه به آمادگی کامل مرزبانان امنیت خوب و کامل در مرزهای کشور برقرار است. 

وی تاکید کرد: با اینکه در منطقه تروریسم بیداد می کند خوشبختانه با رشادت و ایثارگری نیروی انتظامی با همکاری سایر نیروهای مسلح و امنیتی ما در جزیره امن زندگی می کنیم و شاخص های امنیتی بهبود پیدا کرده است. 

سردار مومنی درخصوص پلیس افتخاری نیز افزود: امنیت پایدار با حضور مردم محقق می شود و بنابراین باید زمینه های حضور مردم را فراهم کنیم. 

جانشین فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه پلیس افتخاری یک سازمان جوان در نیروی انتظامی است، اظهار کرد: معتقدیم پلیس مردم محور است و بدون حضور مردم نمی توان امنیت برقرار کرد از این رو بستر های این حضور باید فراهم شود که یکی از آنها همین پلیس افتخاری است. 

وی گفت: استقبال مردم از پلیس افتخاری بسیار خوب بوده و به همین دلیل هر سال سهمیه ای به استان ها اختصاص داده می شود که بر اساس آن نیرو جذب کنند. 

سردار مومنی ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه اعتقاد قلبی داریم خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت و احساس امنیت و آرامش در جامعه دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیروی انتظامی امنیت عینی را برقرار می‌کند نشان دادن این امنیت به جامعه که موجب احساس امنیت و در نتیجه منجر به آرامش در جامعه می‌شود توسط رسانه‌ها و خبرنگاران صورت می‌گیرد و بابت همه همکاری‌ها از جامعه رسانه‌ای کشور تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.