ایجاد 150 مرکز عرضه محصولات کانون پرورش فکری تا پایان سال 95

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از افزایش تعداد مراکز عرضه محصولات فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاجیان‌زاده رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش اظهار داشت: توسعه و ترویج کتابخوانی‌، شناسایی و شکوفایی استعداد  و کسب مهارت دانش‌‌آموزی از جمله اهداف ما است که در جهت پیشرفت این امر 942 مرکز فرهنگی، هنری در کانون پرورش فکری کودکان وجود دارد و مجهز به کتابخانه است.

وی ادامه داد: مراکز سیار روستایی در جهت تحقق عدالت آموزشی وجود دارد که تعداد آن‌ها در کل کشور به 120 مرکز هنری رسیده و فعالیت‌هایی همچون تئاتر، شعرخوانی‌ در این مناطق محروم انجام می‌شود.

حاجیان‌زاده بیان داشت: 53 کتابخانه قطبی در کل کشور وجود دارد و هر 15 روز یکبار برای دانش‌آموزان در سراسر کشور ارسال می‌شود همچنین از جمله اقدامات مهمی که در کانون پرورش فکری انجام می‌شود ایجاد مراکز فراگیر است که برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده، توسعه این فعالیت به تازگی انجام گرفته که تعداد آن به 20 مرکز می‌رسد و انتظار می‌رود تا پایان دوره یازدهم در همه استان‌ها فراگیر شود.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: ما مراکز تخصصی همچون نجوم، رباتیک‌، تاریخ، سفالگری، قرآن و عترت را برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم تاکنون نیز موفق عمل کرده‌ایم به کهگونه‌ای تعداد این مراکز در حال حاضر به 104 مرکز رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 95 به 150 مرکز عرضه محصولات برسند.

وی گفت: در حال حاضر 237 مرکز آموزشی زبان در سراسر کشور وجود دارد که زبان‌هایی همچون زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، عربی و فارسی آموزش داده می‌شود، همچنین کانون پرورش فکری با معاون پرورشی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان فعالیت‌های مشترکی خواهد داشت تا با بازنویسی طرح کانون مدرسه و اجرای آن در سال 95 – 96 گام‌های مثبتی را بردارد.

نگاه ویژه به آموزش دختران در نظام تعلیم و تربیت
مهناز احمدی مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه های متعددی برای امور زنان در این دفتر در نظر گرفته شده گفت: از مهمترین فعالیت ها محرومیت زدایی و بهره‌مندی آموزشی دختران از امکانات آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که باید به آن پاسخ داده شود توجه به محرومیت زدایی بوده و همچنین توجه به افزایش فرصت های عادلانه برای فعالیت‌های زنان در عرصه سیاست گذاری، تصمیم‌گیری و مدیریتی در دستور کار قرار گیرد.

احمدی اظهار کرد: با معاونت زنان در قالب طرح‌های مشارکتی تفاهم نامه‌هایی مورد توجه قرار گرفته است علاوه بر آن در نظام آموزش و پرورش طرح آموزش حقوق به دختران جزء برنامه های این وزارتخانه بشمار می آید.

وی ادامه داد: بهبود وضعیت بهداشتی مناطق محروم برای دختران به ویژه در مدارس شبانه روزی از جمله اقداماتی است که مورد توجه دفتر زنان بوده و برای اجرایی شدن آن نیاز به مشارکت نهادهای مربوط به این طرح است.

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح آسیب‌شناسی با کارفرمایی معاونت زنان ریاست جمهوری و همچنین طرح حمایت از بازماندگان تحصیل با همکاری معاونت آموزش ابتدایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهداف توسعه پایدار که ایران نیز در این طرح شرکت کرده است و در بازه زمانی 2016 الی 2030 برنامه‌ریزی شده باید به بحث عدالت جنسیتی در قوانین و برنامه ها نگاه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار