کاهش بهای نفت به دنبال مازاد عرضه/ افزایش بهای فلز زرد

مازاد عرضه نفت و پیش بینی ها در خصوص بی نتیجه بودن نشست آتی اوپک، بهای نفت را کاهش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال مازاد عرضه نفت در بازار جهانی، بهای طلای سیاه با کاهش همراه بود. تحلیلگران نیز اعلام کردند نشست غیررسمی اوپک در آینده نیز نمی تواند بر بهبود بازار طلای سیاه اثرگذار باشد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 9 سنت کاهش به 42 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت نیز با 5 سنت کاهش به 44 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد به دنبال پیش بینی ها در خصوص بی نتیجه بودن نشست آتی غیررسمی اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) درخصوص فریزکردن تولید نفت، بهای طلای سیاه کاهش یافت. پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در خصوص عرضه مازاد نفت نیز بر این کاهش بها تأثیرگذار بود. این اداره هم اکنون پیش بینی می کند تولید نفت آمریکا در سال 2017 به روزانه 8.31 میلیون بشکه نفت برسد که این در مقایسه با پیش بینی ماه ژوئیه (ماه آینده) بیشتر است.

به دنبال کاهش ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک فدرال رزرو آمریکا، بهای طلا با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.4 درصد افزایش به 1346.18 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.4 درصد افزایش به 1352.10 دلار رسید.

نشست غیررسمی اوپک قرار است در هفته های آینده با حضور کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان برگزار شود. تحلیلگران بر این باورند این نشست نیز نمی تواند باعث بهبود بازار نفت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار