قناعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تخلف مجتمع 14 طبقه در سعادت آباد/ تذکر کتبی اعضای شورا به شهردار منطقه 2 ارسال شد

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلف مجتمع 14 طبقه در سعادت آباد،گفت: تذکر کتبی شورا به شهردار منطقه 2 در خصوص این پروژه ارسال شد.

تخلف مجتمع 14 طبقه در سعادت آباد/ تذکر کتبی اعضای شورا به شهردار منطقه 2 ارسال شدابوالفضل قناعتی عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تخلف یک مجتمع 14 طبقه در سعادت آباد شهر تهران، اظهار داشت: این مجتمع تنها مجوز ساخت 10 طبقه داشته، اما 60 درصد آن خارج از قانون ساخته شده که تخلف غیر مجاز به حساب می آید.

وی افزود: بر اساس قانون، هر چه سطح اشغال یک ساختمان بیشتر باشد، میزان ارتفاع کاهش پیدا می کند، به همین دلیل این ساختمان میزان سطح اشغال خود را کاهش و میزان ارتفاع ساختمان خود را افزایش داده است، در حالی که باز هم شاهد تخلف 60 درصدی تراکم در کل پروژه این ساختمان هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکر کتبی شورا به شهردار منطقه 2 در خصوص این پروژه، تصریح کرد: شهردار منطقه باید این پروژه را از تخلف، خارج کند.

قناعتی با بیان اینکه در بحث ارتفاع با کارشناسان کمیسیون شهرسازی و معماری موضوع را بررسی کردیم، گفت: بر اساس طرح تفصیلی این مجتمع 4به2 بوده یعنی اینکه سطح اشغال را کاهش و سطح ارتفاع را افزایش داده است، به همین دلیل از نظر خط آسمان مشکلی در سطح ارتفاع ندارد.

وی به سیاست طرح تفصیلی در خصوص کاهش سطح اشغال شهر و افزایش ارتفاع ساختمان، گفت: هر اندازه که ارتفاع یک ساختمان بیشتر باشد، فضای شهر می تواند در دست شهروندان قرار گیرد، چراکه قانون سقف محدودیت ارتفاع را برداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار