همزمان با خوش بینی بازار انرژی درباره افزایش تقاضای جهانی؛

بهای نفت خام افزایش یافت

بهای نفت خام در بازار آمریکا به دلیل خوش بینی برای افزایش تقاضا شاهد رشد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت (دابلیو.تی.آی)، در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت. 

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی.آی) که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود به کار برده می شود در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه سپتامبر با یک دلار افزایش نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین به 44 دلار و 49 سنت رسید.

‏«فیل فلین»(‏Phil Flynn‏)، کارشناس ‏شرکت کارگزاری و مدیریت سرمایه ‏‏گذاری «پرایس فیوچرز گروپ»(‏Price Futures Group‏) که نوسان بازار ‏نفتی ‏را بررسی و واکاوی می کند در این ‏باره می گوید علت اصلی این روند افزایشی از زمان برگزیت (رای به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در اواخر ژوئن این است که باردیگر خوش بینی در مورد افزایش تقاضا و ثبات عرضه به وجود آمد.

فلین تصریح کرد: در میان عوامل مثبت همچنین می توان به «تمرکز بازار بر بخت توافق در سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، در نشست ماه آینده در الجزایر اشاره کرد.»

اعلام خبر این نشست فوق العاده در ابتدای هفته ،امیدها را برای توافق در مورد کاهش تولید زنده کرد. این درحالی است که نشستی در این خصوص در ماه آوریل میان روسیه و اوپک به شکست انجامید.

فلین افزود: کاهش ارزش دلار در برابر دیگر ارزها نیز یکی دیگر از عوامل مثبت در بازار است. کاهش ارزش دلار برابر دیگر ارزهای معتبر جهان نیز باعث می شود، سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگری به جز دلار، برای خرید نفت تشویق شوند زیرا خرید نفت برای ‌آنها ارزان تر تمام می شود.

همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز، در زمان بسته شدن بازار نیویورک بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود با 87 سنت افزایش ‏نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین به 46 دلار و 91 سنت ‏رسید.‏

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار