بهای نفت بالا رفت/ هر اونس طلا 1344 دلار معامله شد

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات نخستین روز هفته با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ؛ بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با روند افزایشی همراه بود. امیدواری کشورهای تولیدکننده به تعیین سقف تولید از سوی اوپک موجب بالا رفتن بهای نفت در روز دوشنبه شد.

بهای نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با 54 سنت افزایش معادل 1.2 درصد به 45 دلار و 3 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه اکتبر با 49 سنت رشد معادل یک درصد افزایش 47 دلار و 45 سنت دادوستد شد.

در سه هفته گذشته بهای نفت خام شاهد نوسانات زیادی بوده است. تولید مازاد بر عرضه طلای سیاه به‌وسیله کشورهای تولیدکننده از مهم‌ترین دلایل کاهش تقاضا و پایین آمدن بهای این کالا عنوان شده است. گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اجرای طرح فریز نفتی از سوی اعضای اوپک و اعلام آمادگی عربستان –بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در اوپک-- برای تثبیت بهای نفت می‌تواند قیمت این کالا را در ماه‌های آینده تقویت کند.

در همین حال، بهای طلا به‌واسطه کسادی بازار خرده‌فروشی در آمریکا و احتمال بالا رفتن نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور بدون تغییر باقی ماند.

در بورس نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر بدون تغییر 1344 دلار و 85 سنت معامله شد.

افزایش 0.03 درصدی ارزش دلار از عواملی است که کاهش بهای فلز زرد را به دنبال دارد. این در حالی است که احتمال بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا که درنهایت به افزایش بهای طلا منجر می‌شود اثر منفی بالا رفتن ارزش دلار روی طلا را خنثی کرده و بهای آن در معاملات امروز را بدون تغییر نگه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار