در بازدید امروز صبح رئیس رسانه ملی؛

معاونت فنی صداوسیما به عنوان قبلی خود بازگشت/ رادیو زیارت افتتاح می‌شود

دکتر عسکری رئیس رسانه ملی از معاونت فنی صداوسیما بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی از معاونت فنی صداوسیما بازدید کرد.

در ابتدای این مراسم، ابتدا سالن جدید SDH افتتاح و پایانه دیجیتال جدید( هداند مركزی سیگنال‌رسانی زمینی) رونمایی شد.

برقراری ارتباط زنده با ایستگاه مدرس مشهد و گفت‌وگو با مدیر كل مركز خراسان رضوی برای افتتاح همزمان 31 فرستنده دیجیتال تلویزیونی و FM ایستگاه‌های پرقدرت مراكز استان‌ها از طرح‌هایی بود كه با نام امام رضا علیه‌السلام و در آستانه میلاد پُربركت ایشان در این مراسم به‌دست رئیس رسانه ملی به بهره‌برداری رسید.

دكتر عسكری سپس در ارتباطی زنده با ایستگاه میان قدرت صیدون بهبهان استان خوزستان و گفت‌وگو با مدیر كل صداوسیمای این استان، همزمان 22 فرستنده دیجیتال تلویزیونی ایستگاه‌های میان قدرت مراكز استان‌ها را افتتاح كرد.

افتتاح همزمان 63 فرستنده دیجیتال تلویزیونی كم‌قدرت استان تهران در ارتباط زنده با ایستگاه كم‌قدرت (درده فیروزكوه) نیز از طرح‌های دیگری بود كه توسط رئیس سازمان صداوسیما افتتاح شد. با افتتاح این طرح پوشش دیجیتال استان تهران كه از هشتم آبان 1388 و میلاد امام رضا (ع) آغاز شده بود، تكمیل شد.

همچنین از خودروی (1+1) SNG با قابلیت‌های سیگنال رسانی HD و پشتیبانی همزمان SD رونمایی شد.

پست الكترونیك جدید سازمان از دیگر طرح‌هایی بود كه در این مراسم به دست رئیس صداوسیما رونمایی شد.

سامانه پایانه هوشمند ناوگان صداوسیما نیز در این مراسم به بهره‌برداری رسید.

همچنین از اولین واحد اچ دی و طراحی و ساخت آنتن‌های مایکروویو در باند فرکانسی در ساختمان معاونت فنی رونمایی شد.

گفتنی است؛ آنتن‌های مایکروویو پیش از این به کشور وارد می‌شد اما در حالا در این زمینه به خودکفایی رسیده است.

دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در حاشیه افتتاح بیش از 100 فرستنده دیجیتال و دیجیتالی شدن خراسان رضوی به عنوان اولین استان، گفت: با توسل به امام رضا (ع) کار فرستنده را آغاز می‌کنیم.

رئیس رسانه ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث اچ دی شبکه‌ها در دستور کار است و هزینه قابل توجهی هم در نظر گرفتیم اما برخی شبکه‌ها مثل شبکه مستند اچ دی هستند و در زمان مسابقات المپیک هم تمهیداتی صورت گرفته تا مخاطبان بازی‌ها را به صورت اچ دی ببینند.

وی ادامه داد: رویه‌ی حوزه فنی از دیرباز تولید محصولات فناوری فوق العاده بوده و از فرصت تحریم استفاده کردیم و باتوجه به اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفتیم بعضی دستگاه‌ها را خودمان بسازیم.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: به سازنده‌های آنتن‌های مایکریوو تبریک میگویم که توانستند این دستگاه را با روند تولید ملی راه اندازی کنند.

علی عسکری در جمع کارمندان معاونت فنی سازمان صدا و سیما اظهار داشت: خیلی خوشحالم در خدمت شما همکاران کوشا و صادق رسانه ملی هستم که در تمام افت و خیزها، پرتلاش و صمیمی کار رسانه را جلو بردید. همچنین از آقای مهندس رضا علیدادی که در این دوران پرفراز و نشیب کارها را جلو بردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: استمرار فعالیت‌های فنی، دقت و کیفیت بالا یکی از موهبت‌های این سازمان است و بدون زیر ساخت‌ها ممکن نیست کاری انجام شود. شاکریم سازمان چنین نیروهای ارزشمندی دارد که آبرومندانه این سازمان را اداره می‌کند.

علی عسکری تصریح کرد: در سال‌های گذشته هیچ کدام از استودیوهای ما حتی یکصدم ثانیه قعطی نداشتند و دشمنان می‌بینند که ایران اسطوره نظم و دانش است و این جزو افتخارات ما است.

وی افزود: رسانه ملی عامل راهبردی و حیاتی کشور است و حوزه فنی بخش با اهمیت این سازمان محسوب می‌شود و اگر به طور کلی نگاه کنیم در شرایط کشور به برکت اقتدار نیروهای مسلح، دشمن جرات کاری را ندارد اما به تعبیر مقام معظم رهبری امروز در جنگ تمام عیار رسانه هستیم و این جنگ رسانه امروز در جریان است و حدود 217 شبکه فارسی زبان از رسانه‌های معاند در مقابل فرهنگ ایران قرار گرفتند و دشمنان قسم‌خورده‌ای مثل آمریکا و اسرائیل نیز به آنها کمک می‌کند.

رئیس سازمان صداوسیما اظهار داشت: به گفته خود آمریکا فضای مجازی عامل قدرت برای استمرار قدرت آمریکا شده و حتی حاضر نشده است در مرکز اینترنتی با هیچ کشوری مشارکت کند و اجازه ندادند حتی غربی‌ها در مرکز اینترنتی آنها دخالت کند.

عسکری گفت: آنها در بحث فضای مجازی و اینترنت بیش از همه برای ایران برنامه دارند و امروز از طریق جنگ نرم و فرهنگی وارد شدند و در جنگ تمام عیاری هستیم که سازمان صدا و سیما قرارگاه مرکزی جنگ نرم است اما باری که به دوش حوزه فنی است، فوق العاده اهمیت دارد.

وی افزود: در واقع وظیفه اصلی حوزه فنی تکمیل چارچوب و معماری رسانه‌ای است و بار سنگین معماری رسانه‌ای بر دوش حوزه فنی سازمان است. اگر این معماری تکمیل نباشد امکان تکمیل آرایش رسانه‌ای ناممکن است و اگر آرایش رسانه‌ای را ساماندهی نکنیم در مهندسی پیام دچار مشکل می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه فضای مجازی جایگاهی نداریم زیرا از ضعف فقدان آرایش معماری رسانه برخورداریم.

دکتر عسکری با اشاره به افتتاح رادیو زیارت گفت: در ایام میلاد امام رضا (ع) هستیم و به همت معاونت استان‌ها رادیو زیارت به زودی افتتاح می‌شود و مقر اصلی این رادیو در مشهد قرار گرفته و هدف از راه‌اندازی این بخش دلبستگی مردم به زیارت است.

وی در پایان معاونت فنی سازمان صدا و سیما را به عنوان قبلی خودش یعنی معاونت توسعه و فناوری رسانه بازگرداند و اظهار داشت: معاونت فنی عنوان ساده‌ای برای این جایگاه است و عنوان معاونت توسعه و فناوری رسانه در شأن آن است.

رضا علیدادی معاون فنی سازمان صدا و سیما در ادامه مراسم عنوان کرد: من در ابتدا از دکتر علی عسکری تشکر می‌کنم چرا که علی‌رغم مشغله‌هایشان برای افتتاح این پروژه‌ها به سازمان آمدند و با حضور ایشان اتفاقات رو به جلویی در رسانه ملی خواهیم داشت زیرا حرکت رسانه ملی توسعه‌ محور قرار دادند و منشا آن هم اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با راهنمایی‌های رئیس رسانه ملی مسیر تلاش را طی کنیم و در زمان ریاست ایشان اقتصاد دانش‌بنیان عملا پیاده کنیم.

معاون فنی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی و فرکانس‌های رادیویی در دستور کار معاونت فنی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است برای تكمیل پوشش استان تهران، ایستگاه‌های شهرستان تهران، رباط كریم، دماوند، شمیرانات، لواسانات و فیروزكوه راه‌اندازی شده‌اند.

 همچنین در این مراسم ایستگاه‌های میان‌قدرت و كم‌ قدرت مراكز آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، كردستان، كرمان، كرمانشاه، كهكیلویه و بویراحمد، لرستان، مهاباد و هرمزگان نیز افتتاح شدند.

 در استان‌های اردبیل، ایلام، خوزستان، لرستان، خراسان رضوی، سمنان، فارس، قم و مركز آبادان نیز فرستنده‌های  پُرقدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام به بهره‌برداری رسیدند.

 انتقال سیگنال Mpeg4 شبكه‌های استانی بر روی خطوط STM-1 به سمت تهران، پروژه نصب و راه‌اندازی TS لینك برای سیگنال‌رسانی از مركز آبادان به ایستگاه تلویزیونی خسروآباد، پروژه نصب و راه‌اندازی TS لینك برای سیگنال‌رسانی از ایستگاه تلویزیونی رازان به سفیدكوه در استان لرستان و پروژه نصب و راه‌اندازی TS لینك برای سیگنال‌رسانی از ایستگاه تلویزیونی هزویل به رودبار استان گیلان از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این مراسم بود.

همچنین بعد از رونمایی و افتتاح فرستنده‌ها و پوشش دیجیتال سراسر کشور، رییس سازمان صداوسیما از پست الکترونیک سازمان صداوسیما رونمایی کرد.


در این مراسم دكتر دارابی معاون امور استان‌ها و مهندس قدیمی معاون مجازی سازمان نیز حضور داشتند.








برای دیدن عکس های بیشتر اینجا کلیک نید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غندالی
۲۳:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۶
با سلام بر مدیران محترم صدا وسیما. چرا امواج تلویزیون در روستای حصاربن از توابع بخش مرکزی فیروزکوه قابل دریافت نمی باشد؟با توجه به اهمیت موضوع تقاضامندم پیگیر باشید.با سپاس
آخرین اخبار