مشهد؛

تولید بیش از 3188 تن گوشت مرغ و بوقلمون از ابتدای امسال درقوچان

از ابتدای امسال بیش از سه هزار و 188 تن گوشت مرغ و بوقلمون با نظارت کامل بهداشتی درشهرستان قوچان تولید شد.

تولید بیش از 3188 تن گوشت مرغ و بوقلمون از ابتدای امسال درقوچانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس شبکه دامپزشکی قوچان امروز با بیان این مطلب گفت : از ابتدای امسال تا کنون نظارت بر تولید 3162601 کیلوگرم گوشت مرغ و مقدار وزنی 26299 کیلوگرم گوشت بوقلمون در قوچان از طریق این شبکه صورت پذیرفته است و همچنان با پیگیری های مستمر در حال اجراست.

دکتر علیرضا قدرتی با اشاره به نقش بسیار مهم پروتئین ها در ساخت و ساز سلول های بدن خاطر نشان کرد : تمام آنزیم هایی كه در بدن باعث انجام واكنش های مختلف می شوند از جنس پروتئین هستند و در واقع تمام عملكرد های رشد و ترمیم بدن ، توسط پروتئین ها انجام می شود.

قدرتی با بیان اینکه گوشت مرغ سرشار از پروتئین غذایی است تصریح کرد بدن برای انجام برخی از فعالیت های حیاتی خود به آن نیازمند است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با بیان اینکه گوشت مرغ چربی کمی دارد و بیش از نیمی از چربی های موجود در آن از نوع اشباع نشده است که به کاهش کلسترول کمک می کنند افزود : مصرف بالای گوشت مرغ در سبد خانوار به دلیل خواص بالای غذایی و نیز به لحاظ صرفه اقتصادی آن باعث شده است کارشناسان دامپزشکی دقت نظر ویژه نسبت به تولید ، استحصال در کشتارگاه ، انتقال و نیز عرضه آن داشته باشند.

انتهای پیام// خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.