ادعای داعش: کشته و زخمی شدن 41 نظامی آمریکایی و کُرد در سوریه

رسانه‌های وابسته به داعش مدعی‌ شدند در هفت حمله انتحاری این گروه در شمال سوریه، 41 نظامی آمریکایی و نیروی رزمی کُرد کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اعماق، منابع رسانه‌ای وابسته به گروه تروریستی داعش مدعی شدند  در حملات اخیر این گروه، بیش از 40 نظامی آمریکایی و شبه ‌نظامی کُرد کشته و زخمی شده اند.

داعش اعلام کرد چهارشنبه هفته گذشته درهفت حمله انتحاری توسط عوامل نفوذی که «انغماسی» خوانده می‌شود، در منطقه «المساکن» سد تشرین واقع در شرق حلب، 41 نظامی آمریکایی و شبه‌ نظامی کرد را کشته و زخمی کرده است.

پادگان نیروهای آمریکایی در منطقه المساکن قرارد دارد و 3 تن از انتحاری‌ها با ورود به این منطقه و منفجر کردن کمربند انفجاری خود در ورودی آن که محل تجمع و آموزش نیروهای کُرد بود، شماری از آن‌ها را کشته‌اند.

بر این اساس 4 انتحاری دیگر نیز در همین منطقه و در بین ساختمان‌های مسکونی، خود را منفجر کرده‌اند.

براساس این گزارش، تروریست‌های داعش به تبادل آتش با نیروهای کُرد و مربیان آمریکایی شان نیز پرداخته که با مقاومت طرفین، این درگیری 15 ساعت به طول انجامیده است.

داعش همچنین مدعی شده‌است در حمله‌های انتحاری‌دیگر این گروه به روستاهای «المواصی» و «النشامه» و کوه «رمانه» در شمال سوریه، 53 تن از عناصر یگان‌های کرد (YPG) کشته شده‌اند.

هم‌اکنون شماری از نیروهای ویژه آمریکایی در شمال سوریه حضور دارند و به نیروهای کُرد آموزش می‌دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار