اصفهان؛

شهر گل و گلاب رایحه رضوی از جشن ملی زیر سایه خورشید گرفت

جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی در دارالمومنین کاشان و اجرای مراسمی ویژه، باشکوه و معنوی برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،خدام حرم رضوی در حالیکه پرچم سبز رضوی را در دست داشتند در حلقه‌ای از جلال، شکوه، احترام و ارادت ویژه جوانان ولایت‌مدار ‌کاشانی و استقبال انبوه عاشقان امام رضا(ع) وارد محل برگزاری این مراسم جشن و آیین اختتامیه جشنواره شدند.

پخش نوای نقارخانه، صلوات خاصه و پرچم‌گردانی علی بن موسی الرضا علیه السلام در آغاز برنامه‌های حضور خدام از محل ورود آنها به مراسم تا استقرار در جایگاه مزین به لاله‌ها و چراغ‌های روشن،دسته‌ گلها و دکور زیبای جشنواره منقش به «علی‌بن‌موسی‌الرضا» با تمثال نورانی مقام معظم رهبری و امام راحل و نورافشانی آسمان فضایی سرشار از شور و شعف رضوی و شعور و شکوه معنوی را بر جان و قلب حاضران جاری و ساری کرده‌بود.

برنامه خدام حرم رضوی پس از استقرار در جایگاه و اهدای دسته‌های گل و ترنم صلوات از طرف خانواده شهدا به نمایندگی از شهروندان کاشانی به‌آنها با سخنان معرفتی حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به دارالمومنین کاشان که هر یک از شما با حضور در این مراسم و تبرک به پرچم اویس قرن رضوی هستید آغازشد.

مداحی اکبر خواص فرد، خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی با اشعار زیبا و منقلب‌کننده وی که سیلاب اشک و تمنا را بر دریای چشمان ملتمس محبان امام‌رضا(ع) جاری کرد دستی به ارادت بر سینه نشاند و دستی به توسل چون شاخه طوبی به آسمان فرازکرد تا با پای دل زائر حرم رضوی شوند و از سقاخانه حضرت با جرعه‌ای معرفت خود را سیراب کنند.

پخش کلیپ زیبای «آهنگ سلامعشقمن سلام دلخوشیتو آخرشمنو ازعشق می کشی» از امید معنوی و ارتباط تلفنی با حرم آنچنان دستان توسل و قلب‌های عاشق و اهل بیتی کاشانی‌های ولایت‌مدار را در پنچره فولاد امام رضا(ع) گره‌کرد تو گویی بعد مسافت برای کسی معنا داشت.

هر کسی از عطر حضور خدام رضوی و معارف ناب آنها خود را کبوتر ایوان طلا می‌دید که شبکه‌های ضریح شمس الشموس در قاب چشمانش با دنیایی از التماس و تمنا و توسل به تبلور مروارید اشک می‌درخشد و مژده استجابت و صفای با طن را به قلبش نوید می‌دهد.

تقدیر روحانی کاروان زیر سایه خورشید از تمامی عوامل اجرایی برگزاری جشنواره ملی آه و آهو و جشن ملی زیر سایه خورشید در اجرای برنامه‎های محتوایی و ارزشی به همت موسسه خادمین حضرت رضا در کاشان با ابیاتی که در وصف زحمات آنها برای ترویج فرهنگ رضوی سروده‌بود بخش قابل توجه مراسم با حضور این عوامل بر روی جایگاه بخش بعدی مراسم بود.

ثبت عکس یادگاری این لحظه از لنز عکسان و چشمان شیشه‌ای دوربین‌ها، بیقراری و گریه دختران و پسران جوانی که با شعار «خادم امام رضا(ع) فقط در مشهد نیست»ماه‌ها تلاش و کوشش کردند تا 11 شب خاطره‌انگیز و ارزشی در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)، معارف اسلامی و شعائر ارزشی را نهادینه‌سازی کنند و اکنون باید تمام این خاطرات و لحظات را در قاب خاطره‌ای سر طاقچه عمر بگذارند تا به ایستگاه دهه کرامت 96برسند گفتاری وصف ناپذیر دارد.

اهدای لوح تقدیر جشنواره ملی آه و آهو به خدام حرم رضوی به پاس حضور این سفیران عشق و نور از مشهد الرضا در کاشان پایان بخش جشن ملی زیر سایه خورشید و آیین اختتامیبه جشنواره آه و آهو در دارالمومنین کاشان بود که در دهه کرامت 95 درخشید و ثبت شد.

حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر،دیدار با مددجویان کاشانی در کمیته امداد این شهرستان، حضور در بازار تاریخی کاشان، دیدار با اهالی روستاهای بخش قمصر، نیاسر و برزک و روستای علی‌آبادکویر، روستای استرک،عیادت از بیماران سرطانی، کمایی، صرعی، دیالیزی و بیمارستان‌ بهشتی کاشان،حضور دبیرستان الزهرا(س)،دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس،اجرای آیین اذان گویی در گوش نوزادان و حضور در زندان از جمله برنامه های این کاروان طی چهار روز حضور پرخیر و برکت خدام حرم رضوی در خطه ولایت مدار کاشان بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.