اصفهان؛

زلف آه و آهو در کاشان با کاروان زیر سایه خورشید گره می‌خورد

کاشان شهر گل و گلاب خطه رویش گل محمدی، هر سال در دهه کرامت حضور کاروان زیر سایه خورشید عطر رضوی می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،کاشان، شهر خورشید اردهال نخستین سفیر و شهید اهل بیت(ع)، دیار مومنان متدین و ولایت‌مدار، شهر حافظان قرآن و نهج‌البلاغه، رویش‌گاه 1700 لاله به‌خون خفته در دهه کرامت با سبزینه تعهد و تخصص و ارادات جوانانی عاشق و ارزشی در خانه اهل‌بیت(ع) از عطر ناب آه و آهو باغ توسل و تمنا به محضر قدسی ثامن الحجج در مشهدالرضا می‌شود و با نور و

روشنی قدوم پرخیر و برکت خدام علی‌بن موسی الرضا(ع) دشتی از شکوفه های استجابت و کرامت امام مهربانی ها می شود.

قلب کاشانی‌های بلندآوازه به دینداری و ولایت‌مداری که علم عاشورایی بیش از 700 هیات مذهبی حسینی و ابالفضلی را بر دوش می‌کشند هر سال در دهه کرامت امام مهربانی‌ها با شاهراه آه و آهو پلی طلایی از راز و نیاز و نجوای عاشقانه و عارفانه به صحن سقاخانه یکپارچه حرم معنوی رضوی می‌شود.

مردمان مذهبی،خونگرم و میهمان‌نواز کاشان از روزنه جشنواره ملی آه و آهو دست در پنجره فولاد علی بن موسی الرضا(ع) گره می‌کنند و کبوتر دلشان را بر گنبدزرافشان سلطان خراسان پرواز می‌دهند تا با طواف گرد حریم این آستان ملائک پاسبان از نگاه پر مهر و عطوفت ابالحسن(ع) و عنایات و کرامات جاوادانه‌اش دانه‌برچینند و توشه یکساله خود را متبرک به این رزق مادی و معنوی کنند.

جشنواره ملی آه و آهو سفره‌ای پر برکت از نور، امید، روشنی و زلال استجابت و نشاطمعنوی است که کاشانی‌‌ها در 11 شب جسم و روح خود را با محتوای ناب و معارف ارزشی آن تطهیر می کنند تا هر یک از آنها خادم فرهنگی شعائر اسلامی،ترویج ارزشها و فضایل اخلاقی آراسته به عطر و رنگ رضوی شود.

مدیر روابط عمومی ستاد زیر سایه خورشید در کاشان، در مورد محتوای جشنواره و برنامه‌های آن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:لملی المللی

جشنواره ملی آه و آهو پس از 11 شب برگزاری به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان با حضور خدام حرم رضوی از کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به‌این شهرستان اجراشد.

علیرضا عبدلی،گفت: آیین افتتاحیه جشنواره از پنجشنبه‌شب 14 مرداد مطابق با اول ذیقعده در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور امام جمعه کاشان آغازشد و همزمان با شام میلاد امام رضا(ع) یکشنبه شب 24 مرداد پس از برگزاری همایش‌های محتوایی، مناسبتی و تخصصی با حضور خدام حرم رضوی از کاروان زیر سایه خورشید به کار خود پایان داد.

زلف آه و آهو در کاشان با کاروان زیر سایه خورشید گره می‌خورد

*اجرای80 برنامه متنوع فرهنگی،هنری و مذهبی در 11 شب

وی، با اشاره به هشت دوره برگزاری این جشنواره ملی در دهه کرامت افزود:این جشنواره ارزشی امسال با بیش از 80 برنامه متنوع فرهنگی،هنری و مذهبی در مجاورت سالن ورزشی جهان پهلوانتختی کاشان اجراشد.

عبدلی، با تاکید بر قرارگرفتن جشنواره ملی آه و آهو کاشان در ردیف برنامه‌های ویژه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) طی دو سال اخیر افزود: مهدویت و قرآن،بزرگداشت مقام امامزادگان و تقدیر از خادمان بقاع متبرکه منطقه کاشان، کودکان رضوی، طب رضوی، اشعار و نواهای رضوی، خانواده رضوی با عنوان «زندگی به‌رنگ خدا» و تکریم خانواده با تجلیل از همسران جانباز 70 درصد به بالا و شهدای مدافع حرم از جمله همایش‌های اجرایی این جشنواره بود.

*حضور کارشناسان، سخنرانان، شاعران و ذاکرین برجسته کشوری

به گفته‌وی،این همایش‌های تخصصی ارزشی هر شب با محتوای کیفی و حضور کارشناسان، سخنرانان، شاعران و ذاکرین برجسته کشوری و بومی منطقه از جمله حجت الاسلام مسعود عالی،حجت‌الاسلام‌دهنوی، کارشناس خانواده و مذهبی برنامه گلبرگشبکه سه سیما، حجت‌الاسلام ماشالله صدیقی، آیت‌الله‌‌زاده اعتمادی و حجت الاسلام احمد مهدی‌زاده،مبلغ و طراح نقش‌هاي هنري قرآني و اسباب‌بازي كودكانو منتخب همایش و نوآوری خلاقیت کشوراجراشد.

این پزشک جوان خادم فرهنگی امام رضا(ع)،حضور دکتر شفیعی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی ذاکر و شاعر برجسته کاشانی «محمودشریفی(کمیل)،محمودحبیبی کسبی و قادر طراوت‌پور»

از شاعران جوان انقلاب اسلامی را کهدر محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی کرد از دیگر کارشناسان و میهمانان ویژه همایش‌ها برشمرد.

عبدلی، تصریح‌کرد:نوای گرم مدیحه‌سراییمداح نوجوانکاشانی معینعلی مددیکه در محضر رهبر انقلاب اجراداشت، مداحی نوجوان ابوالفضل هاشمی، اجرای گروه سقاخوان های کاشان و مدیحه سرایی مداح کوچک «پرهام شکاری» در مدح ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) از دیگر بخش‌های محتوایی با محوریت فرهنگی ارزشی جشنواره بود.

زلف آه و آهو در کاشان با کاروان زیر سایه خورشید گره می‌خورد

*بهره‌مندی 400 کودک از برنامه‌های غرفه کودک جشنواره

وی،استقبال بی‌نظیر اقشار و گروه‌های مختلف مردمی از شهروندان ولایت‌مدار دارالمومنین کاشان به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان و بانوان از این جشنواره ملی فرهنگی هنری را تاکیدکرد و افزود: هر شب حدود 400 کودک از برنامه‌های محتوایی غرفه کودک و نوجوان جشنواره استفاده‌کردند.

به‌گفته‌وی، نورافشانی، ارائه بازی‌ها و سرگرمی‌های کودکانه با محوریت مفاهیم اخلاقی، اجرای طرح خادم کوچک ویژه کودکان درشب‌های برگزاری جشنواره و اجرای برنامه‌های تخصصی و متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان از دیگر اقدامات ارزشمند و مورد استقبال جشنواره بود.

این خادم فرهنگی امام رضا(ع) در کاشان،اظهارداشت: اجرای نقاره زنی خدام امامزاده آقا علی عباس(ع)، ورود پرچم گنبد رضوی و اهتزز پرچم توسط خدام سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع)، اجرای مسابقه، مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی، اجرای نمایش طنز، تقدیر از پیشکسوتان ارزشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی،دینی، فرهنگی و هنری از دیگر بخش‌های مورد استقبال و کیفی جشنواره ملی آه و آهو در این شهرستان بود.

زلف آه و آهو در کاشان با کاروان زیر سایه خورشید گره می‌خورد

*«خادم امام رضا فقط در مشهد نیست»

عبدلی،با تاکید بر اینکه این جشنواره هر سال به‌همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان با شعار «خادم امام رضا فقط در مشهد نیست» برگزارمی‌شود گفت: ایجاد گستره جغرافیای معنوی حرم رضوی، فرصت ایجاد شادی برای اهل بیت(ع) که کمتر به آن پرداخته می‌شود و ترویج فرهنگ رضوی،اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با محوریت شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی، نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی، شناسایی سیره شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از اهداف برگزاری جشنواره ملی آه و آهو است.

وی، در ادامه برپایی نمایشگاه هنری جشنواره ملی آه و آهو را خاطرنشان‌کرد و گفت: ارائه آثار معرق و منبت شرکت کنندگان با موضوع احادیث رضوی و صلوات خاصه همزمان با کتابت احادیث رضوی توسط خوشنویسان کاشانی، نقاشی رضوی، مشاوره و پرسش و پاسخ و اهدای جوایز از غرفه‌های این نمایشگاه است.

به‌گفته‌وی، غرفه‌‌های دعای باران امام رضا(ع) و ضمانت آهو، کافه کتاب نوجوان در چهار بخش: حلقه کرامت و مهدویت، بلوغ و سواد رسانه ای و تابلو بیعت نوجوانان با امام رضا(ع) با عنوان «هر شب یک روایت یک بیعت» و پرسش و پاسخ از دیگر بخش‌های نمایشگاهی جشنواره است.

رییس هیات مدیره موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان با اشاره به‌ساخت و نمایش المان‌های سقاخانه، انگشتر منقش به امام رئوف، نماز، شمعدان، پنجره فولاد و ضریح مطهر در بخش نمایشگاهی جشنواره گفت: تلاوت قرآن و قرائت صلوات خاصه آغازگر برنامه‌های هر شب جشنواره پس از اقامه نماز جماعت اول وقت مغرب و عشا‌ بود.

*چهار روز اقامت خدام حرم رضوی در کاشان با اجرای

عبدلی،ورود و حضور خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید دردهه کرامت از روز پنجشنبه 20 مرداد به کاشان را یادآو رشد و گفت: این کاروان طی چهار روز اقامت در شهرستان علاوه بر شرکت در جشن ملی زیر سایه خورشید در کنار شهروندان کاشانی ویژه برنامه‌های متنوعی در قالب بازدیدها، عیادت بیماران، دیدارهای مردمی و حضور در خانواده‌های شهدای دفاع مقدس از جمله خانواده‌های دو شهیده محمد و حسین خیامی، خانواده تک‌فرزند شهید سیدعباس سعادتی‌راد و رضا احمدی شهید مدافع حرم در کاشان، غلامرضا عارضی شهید دوران انقلاب اسامی در شهرکامو و شهید غلامرضا رضایی در روستای علی آباد کویر را داشتند.

وی، بزم نور، یاران آفتاب، پناه جان، حبیبان الهی، کاروان عشق، آغوش پدرانه، به‌رسم‌ادب، دستان شکوفاگر، تکریم خدمتگزاران، آرام جان و پیام رهایی را از عناوین برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید برشمرد و گفت: برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از مشهد مقدس به دارالمومنین کاشان با حضور خدام رضوی از روز پنج‌شنبه 21 مرداد در اداره بهزیستی این شهرستان آغاز و با اجرای آیین اذان‌گویی در بخش زایمان بیمارستان تامین اجتماعی دکتر شبیه‌خوانیکاشان روز یکشنبه 24 مرداد پایان یافت.

به‌گفته‌وی،ادای احترام بر سر مزار شهدای گمنام و گلزار شهدای شهر و روستا، عیادت از بیماران دیالیزی، سرطانی، کمایی (امین کریمیان و مصطفی فلفلیان) در کاشان، کودکان صرعی و بیماران بیمارستان بهشتی، حضور در مرکز ایتام بهار گیلان، مرکز آموزشی و توانبخشی معلولین ذهنی حرکتی دخترانه شقایق، آسایشگاه معلولین ذهنی وجسمی حرکتی امیرکبیر،مرکز فرهنگی توانبخشی خاتم‌الانبیا جانبازان بالای 70 درصد و دیدار با مددجویان زیر پوشش کمیته امداد کاشان از جمله برنامه های این کاروان طی چهار روز حضور پرخیر و برکت در خطه ولایت مدار کاشان بود.

عبدلی افزود:دیدار مردمی با اهالی 10 روستا از بخش برزک، روستاهای بخش نیاسر و قمصر، اهالی روستای علی‌آباد کویر و روستای استرک، حضور در بازار تاریخی کاشان، دلجویی و تفقد از زندانیان، حضور در دبیرستان دخترانه الزهرا(س) و بازدید از کارگاه فرش‌بافی عتبات عالیات در روستای محمدآباد برای حرم عسگریین(علیهماالسلام) در سامرا تعدادی از دیگر برنامه‌های حضور خدام حرم رضوی در کاشان بود.

زلف آه و آهو در کاشان با کاروان زیر سایه خورشید گره می‌خورد

*فعالیت افتخاری 200 خادم فرهنگی دختر و پسر جوان کاشانی

این پزشک فعال فرهنگی مذهبی محب اهل‌بیت(ع) که خدمت در خاندان ائمه اطهار (ع)خاصه ثامن الحجج را افتخار می‌داند با سپاس از تمامی بزرگان و افرادی که حمایت و زحمت اعزام کاروان زیر سایه خورشید به ویژه آستان قدس را به کاشان دارند گفت: حضور افتخاری تمامی عوامل اجرایی نیز برای اجرای برنامه‌های موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان، برگزاری جشنواره ملی آه و آهو و برگزاری برنامه‌های حضو ر خدام حرم رضوی در قالب این کاروان به‌ویژه مدیر عامل موسسه «روح‌الله توکلی» جای تقدیر فراوان دارد.

وی، فعالیت افتخاری 200 خادم فرهنگی دختر و پسر جوان کاشانی در تمامی مراحل برگزاری جشنواره ملی آه و آهو و اجرای برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی را اقدام فرهنگی ارزشی قابل تقدیر و تامل ‌برانگیز دانست و گفت: سید مهدی اجتهد،سید مصطفی شیخ‌الاسلامی، یاسر بارفروش، مسعود فدوی، سعید نجارزاده، مهدی و حسین راشدی‌فر، مسعود کوچیان، محمد زری‌باف، محمدجواد امجدیان، محسن سرنجی،

محمد صادق افضلی، علی اصغر شاطری،هادی قطبی تبار و حامد حجت پناه تعدادی از برادران تلاشگر و زحمت‌کشی هستند که هرگونه حمایت مادی و معنوی خود را درراستای ترویج فرهنگ رضوی از ما دریغ نکردند و با کمال میل و افتخار از صمیم قلب برای اجرای جشنواره، برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید و موسسه همکاری و مشارکت داشتند.

عبدلی، در پایان گفت: بیش از 5 هزار نفر از مردم دارالمومنین در جشن ملی زیر سایه خورشید و برنامه‌های جشنواره ملی زیر سایه خورشید شرکت کردند.

شایان ذکر است: برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به دارالمومنین کاشان با مدیریت حسین کمیلی و حضور حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، روحانی کاروان،اکبر خواص فرد مداح کاروان و خادم دربان کشیک هفتم آستان قدس رضوی وسیدرضا حسین زاده خادم دربان کشیک هشتم طی چهار روز اقامت در کاشان اجراشد.

گزارش از حرمت سادات متولی



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار